lördag, februari 25, 2012

Mår ledsen.

Mår i dag? Status på måendet= 3 på en skala 1-5
1 är helt värkfri och glad.
2 ledvärk och glad
3 ledvärk och ledsen
4 värk överallt men glad
5 värk överallt men ledsen
väderleken är = För,modligen lite kallare än i går-


Är ledsen. Förstår att jag har underliggande problem när jag har så många symptom på pica
Här kan ni läsa lite om vad en person säger om detta beteendet att äta konstiga saker. Själv tuggar jag på hud på t.ex fingrar och nagelband m.m. Får sår på fötterna så att jag inte kan bada t.ex.


Jag har ADHD och är tvångsmässig på andra sätt också. Har t.ex små egenheter för mig, att räkna kakel på toaletter och aldrig att jag går på brunnar om det inte står K på dem då det betyder att man får stå på brunnen och kyssas;-) Har haft svårt tvång med mörkrädsla också. Har även shopholicbeteende av grav art som försätter ekonomin i svårigheter.


Mycket kan  bero på att jag är ensam och inte klarar att pyssla då jag är sjuk och förvärkt och jag klarar inte att hålla kvar mina sociala relationer längre.
Man kan undra vart det hela ska sluta?


Såg på tv ett program om en man som dog av alsheimers sjukdom. Blev betänksam när jag förstod att det man dör är av att hjärnan glömmer bort att ge kroppen signaler, så att man till sist dör för att man glömt att andas.


Vet att inaktivitet och brist på stimulans + mina sjukdomar allihopa ger en risk för just demens och känner att så här vill jag inte ha det. Måste hitta något sätt att stimulera mig på men det är ju i princip omöjligt om inte kroppen är med på noterna.


Ska gå in för att skaffa hjälp från kommunen även om jag ogillar tanken på nya kontakter med främmande människor. En kontaktperson har jag ju rätt till enligt beslut från sjukhuset som utredde mig för ADHD. Om jag törs så kan en sådan person åtminstone ta mig ut och köra mig i rullstol eller sitta bredvid i permobilen, så att jag får en människa att prata med IRL och inte bara folk på facebook och i forum som förvisso också är väldigt bra för en ensam person, men som den direkta närheten människa till människa fattas.


Har ju sonen och sambon men då vi alla 3 har neuropsykiatriska handikapp där autistiska symptom  är stora inslag så fungerar ju inte dom som tröst eller sällskap åt mig på det sättet jag behöver.


Är oerhört tacksam över att ha dem så klart!!!! Om jag inte haft dem hade jag varit död nu. Är jag helt säker på. Och min mamma som jag pratar med i telefon varje dag.
Over and out!
Shopolic har inköpt denna-->;)




Funderar på att hitta på något där alla vi som är ensamma kan träffas, men då måste jag bli friskare först. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida