måndag, februari 06, 2012

Feber ger höjt blodsocker!

Mår i dag? Status på måendet=4   på en skala 1-5
1 är helt värkfri och glad.
2 ledvärk och glad
3 ledvärk och ledsen
4 värk överallt men glad
5 värk överallt men ledsen
väderleken är = Lite varmare, men många minusgrader ändå. 
Har inte fått nytta av att det blev kallare ute denna gången. Men samtidigt tycks det ha blivit lite varmare och sen kallt igen med korta intervaller så kanske hinner jag inte "landa" mellan topparna och dalarna?


Nu har jag en öroninflammation och lite feber och har fått springa på toa och pinka varanann timme hela nätterna igenom. :-(
Kom att tänka på högt blodsocker först nu. Är man något trögtänkt eller?:-)


Jag har en till blog som heter LCHF.kritk
Där har jag just skrivit om att det finns annat än kolhydrater som kan höja blodsockret.
En del tycks tro att kroppen innehåller en viss mängd socker och att när man äter 0 kolhydrater/socker så blir nivån nollställd och man riskerar sen inget och kan kalla sig för botad.
Nja! Detta ifrågasätter jag starkt , eftersom att jag vet att t.ex feber kan höja blodsockret och speciellt bakterieinfektioner.
Har i dag diagnosticerat mig själv att jag lider av bakterieinfektion då det onda i örat har suttit i i minst 2 veckor nu.
Behöver nog pencillin, trots att läkarna inte skriver ut det längre för öroninflammation. Jag har dock bara ett hörande öra. Är döv på höger öra. Om jag nu får samma följdsjukdomar i hörande örat blir jag så gott som helt döv. Har även ett retsamt sus i det sjuka örat och hör väldigt väldigt lite av vad som händer runt i kring mig, så jag är nog säkrast i vertikalläge= i soffan där jag bor.:-)

Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida