fredag, januari 06, 2012

Lägesrapport

Mår i dag? Status på måendet= 1 på en skala 1-5
1 är helt värkfri och glad.
2 ledvärk och glad
3 ledvärk och ledsen
4 värk överallt men glad
5 värk överallt men ledsen
väderleken är = strax under o-sträcket tror jag och det ligger lite snö på marken. 1 cm kanske, men det är helt täckt.


Det är svårt att fylla i min lista på mående då den är ologisk här och där, och jag skriver ju oftast när jag är hårt medicinerad så att jag inte har ont beror ibland på just det faktumet. Jag är bedövad, men kan ändå känna skillnad eftersom när det är som värst och värmeväder på ingång så hjälper inte medicinerna utan jag får genombrottsvärk, eller om det nu kallas så?! Men ni förstår säkert. Värken bryter rätt kraftigt igenom barriären av dövning.


I dag har jag skitit i att jag mår bra på så vis att jag vägrat att prestera. Har fått sån starkt handikappande prestationsångest av att försöka ringa in de tider på dygnet/dagar i månaden där jag kan städa lite eller pyssla eller röra på mig att jag helt låser mig när det är dax, så därför nonchalerar jag i dag att jag mår rätt så bra. Bort med alla spänningar och fram för fritt flöde och spontanitet. Tror det kan göra så att jag gör mer saker faktiskt.


Diskuterar just nu rasim på ett forum. Är nu trött så jag ska väl sova och låta bli tv:n dessutom eftersom den innehåller bara reklam. Det har varit så i ett par dagar att jag försökt sappa runt för att hitta ett lugnt program med lagom spännande innehåll och överallt har det varit reklam. Hela tiden. Brukar ju titta på reklamfria kanalerna, men där har det bara varit skitprogram och då stängde jag av tv:n och det blev så tyst och fridfullt och jag somnade också lättare.


Minns när vi ingen tv hade här ute på den tiden då vi hade bara ett fritidshus på tomten. Vi saknade aldrig någonsin tv då. Man hörde fåglarna i stället och vindens sus och så var det också knäpp tyst mellan varven. SÅ skönt det var.


p.s har inte gjort ett enda armband på flera månader när jag mått så dåligt. Längtar efter att sitta i soffan och trä dem på rad, pärlorna.:-) d.s
Over and out för nu börjar det värka.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida