onsdag, februari 01, 2012

Hemsk värk

Mår i dag? Status på måendet= 5 på en skala 1-5
1 är helt värkfri och glad.
2 ledvärk och glad
3 ledvärk och ledsen
4 värk överallt men glad
5 värk överallt men ledsen
väderleken är = Kallt och halt men det blev väl några grader varmare och det räcker:-(


Vill bara skriva ner att jag fick läskig värk i dag där inga tabletter hjälpte, förutom om jag tog mer än jag ska ta och jag gjorde så att jag minskade på antalet timmar mellan intagen.
Det här kändes som tandvärk eller migrän fast uti i musklerna och speciellt från armhålorna och neråt armarna och samma i benen. Som benhinneinflammation tycker jag det påminner mkt om.
Nu tar medicinen äntligen. Blev faktiskt rädd här att jag ska behöva krångla mig iväg till sjukhus.
Vi bor ca 2.5 mil i från närmaste sådant. Inte vet jag vad dom kan göra åt saken, men då och då har jag haft hysterisk värk som tvingat in mig till akuten och då har jag fått heparinsprutor och blivit gipsad och fått voltaren. Brukar numera försöka att lösa paniksmärtorna när de kommer, genom självhypnos eller NLP som det heter, men i dag hittade jag inte en enda positiv tanke som gick att styra över.
Skönt som fan att medicinen tog udden ur detta.
Nu ska jag krypa tillbaka till kojset i soffan med mina yllefiltar.
So long pling plong!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida