fredag, november 07, 2008

Värkstinna, rörelsehindrade vänner sökes!

I dag mår jag= Deprimerad , mycket lite värk.

Min depression hänger i alla fall inte i hop med värken helt och hållet.
Inte på så sätt att den följer kurvan, eller går hand i hand och ökar då värken ökar.
Tvärtom är det helt slumpartat.
Det är lite det också som är en del av härligheten att "vara en Markis de Sade". Man vet aldrig från en sekund till en annan vad man ska göra när man torteras slumpvis.
Med värk =inget, pyssel
Utan värk=klarar jag en del.
Med depression blir det pannkaka ändå och jag ligger till sängs.

Det har gått långt nu.
Har inte ens orkat med att kontakta min bästa kompis ute på landet, här där vi bor permanent nu.
Hon har varit en av de få som brytt sig och behandlat mig som hon alltid har gjort= väl. Har känt henne i snart 50 år.

Hon har firat mig då jag fyllde år med egengjorda födelsedagskort.
Hon har varit här och frågat efter mig, den enda dagen på året då jag råkat åkt i väg med M och handlat.
Hon hälsar hela tiden till mig via sonen när hón träffat honom.
Hon har sänt vykort innan i våras.
Jag visste iofs inte om det var hon eller från en annnan tjej som heter likadant, men i dag jämförde jag handstilen på korten och såg att det är ju från henne.

Jag har alltså inte mental energi nog att ringa upp, eller göra ett kort eller skriva några rader och DET SKRÄMMER MIG!

Hoppas jag kan förmå de som sen träffar mig via boendestödet att se igenom min glada utåt-attityd som jag alltid har i umgänge med andra.
Så fort dom vänder ryggen till så går jag och lägger mig för att sova bort ännu en dag i mitt liv.

*Bli bättre eller bli bitter* var det ju.

I övrigt märkte jag att jag blev väldigt glad och varm om hjärtat när jag var i ett forum där en berättade om att han tagit rullatorn och sin käpp och sett till att planterat några lökar.
:-)
Noterade min egen reaktion.
Jag log från öra till öra och kände med honom som blev superglad att ha lyckats genomföra sitt intresse/hobby mot alla odds.

Då slog det mig!!
Det är ju DEM jag ska söka upp= De som är smärtpåverkade och rörelsehindrade ordentligt precis som jag själv.
Dom måste ju förstå och jag kan då slippa förklara mig och kan vara mig själv. Eller?
Plågade vänner, efterlyses!!!!
Hallå! Vart är ni?? Titta hit!!!!

1 kommentarer:

Klockan november 18, 2008 7:52 em , Blogger Unknown sa...

Hehe....vi borde ses. Det var alldeles för länge sedan. Hur många år är det?
Låttisen

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida