torsdag, september 11, 2008

Drömmar om resor.

I dag mår jag= Kanonbra just i denna stund.
Värk är bedövat eller har kanske inte ens uppstått i dag?
Har medicinerat hårt för att jag var ju så dålig i går.
Kanske var det helt i onödan? Men det får jag aldrig veta ändå.
;)
I dag ska jag därför dyka ner bland mina pärlor och göra ett sånt där vajer-halsband.
Såg ett bra tips i en bok, om att man kan tejpa fast ändarna på bordet så om vi låtsas att jag vill ha 4 radigt halsband.

Då klipper jag till 4 delar vajer a 50 cm (eller kanske mer? Säkerhetsavstånd som går å klippa av senre) och tejpar fast de 4 ändarna och sen trär jag pärlor på med klämpärlor på vid varje pärla så att det blir mellanrum.
Och jag slipper tappa hela skiten 15 ggr som det annars brukar vara.
;o)

Varför varför varför VARFÖR???
Drömmer jag varannan dag om att min älskade gått, går ifrån mig och varannan gång att jag ska ut och resa och har glömt både packning och mina mediciner men i all denna yra ska jag in på taxfreeshopen och leta efter sprit, vin som de alltid har gömt i affären och det står helt andra saker på hyllorna än nåt drickbart?????

Det ligger läskbackar med tomma flaskor och såna saker man hittar på OK-macken typ.
När jag helt svimfärdig av stress försöker fråga kassören om de verkligen har sprit i taxfreeshopen, så svarar han att ::-*Javisst det ligger där på hyllorna.*.

Detta har jag iofs varit med om i verkligheten då man frågat i affärerna efter om det finns varor och jag irrar runt och hittar dem inte, efter att personal beksrivit och pekat ut vart de ska ligga.

I drömmarna om att jag ska med ett flyg till varmare länder så ingår alltid att jag har fysiska känningar på gränsen till att svimma och jag kan inte koncentrera mig och gör det mesta fel.
Jag begår samma misstag om och om igen= har glömt packa kläder och har glömt ta med mina mediciner ombord på planet, samt de här jäkla besöken i taxfreeshopen i stället för att rusa hem och hämta kläder, medicin.
Planet har nämligen lovat att vänta på mig i max 2 timmar.
Jag missar ofta planet och då åker jag tåg hem via London.

Detta tåget är skitbilligt att åka med och tar 2 dygn men det stannar här ute på landet vid en station där tågen stannar på riktigt här på orten.

Jag har alltid blivit av med plånboken och packningen har jag lämnat på ett hotell i London där jag varje gång måste övernatta på grund av det missade flyget.
Garderoben i hotellrummet har kläder och saker sen många år tillbaka i tiden och jag förundras över att hotellpersonalen är så snälla och ger mig samma rum varje gång jag kommer dit och där är allt som jag äger så fint vikt i skåpen.
Tänker då..Vilka snälla människor det finns alltså.
;)
På tåget hem oroar jag mig för att jag inte har råd att köpa nåt att äta, men det brukar alltid komma nån ur personalen och ge mig ett skrovmål gratis.

Är det kanske ADHD som spökar här?
Känner så väl igen den tunga andningen och värken i kroppen som spänner sig hårt för att kunna koncentrera sig och göra rätt saker i rätt ordning och i rättan tid.
Och sist och inte minst KOMMA I HÅG vad som ska göras i realtid.

Over and out!

1 kommentarer:

Klockan september 16, 2008 5:29 em , Blogger Damptanterna sa...

ja, kom med :)
http://damptanterna.blogspot.com/

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida