söndag, september 28, 2008

Långsam, diabetes, varning äckligt.

I dag mår jag= Halvbra. Seg i alla muskler och lite yr. Värk i händerna, men bara lite grand. Ryggen är jävlig och dessutom ena knäet:-(

OBS!! Är du lättäcklad så ska du inte läsa längst ned i inlägget.
Har gått solskenspromenad i dag och plockade med möda en bukett blommor i form av rödklöver och gula och vita blommoer och nåt blålila jättefin liten taggig boll.
Jag och namn är inte nåt att hänga i julgranen precis.

Min mage är nu så stor att det ser ut som om jag ska föda tvillingar.
Jag skojar inte:-(((((((

Ska nog ändå börja med fettsnål kost, men är så förvirrad av alla motsägelsefulla budskap om hur kroppen arbetar med kolhydrater, fettet osv.
Har ju ämnesomsättningstrubbel så jag måste få energi till mina celler för annars blir jag dålig och liksom tung i muskulaturen.

Å ena sidan sägs det då¨ att man kan äta fett och protein i stället för kolhydrater så går man ner i vikt utan att bli orkeslös.

Men eftersom jag inte ännu kunnat ändra kosten så kapitalt så vet jag inte om jag som inte orkar laga mat, handla mat, ska ge mig in på detta?!

Får visserligen snart hjälp av ett boendestöd med detta.
Vi får väl se.
Men det är inte kul att känna sig som en uppblåst ballong som när som helst kan brista och ut ramlar 20 ton tarmar med fettklumpar ut på golvet här:-(((

1 kommentarer:

Klockan september 28, 2008 3:35 em , Anonymous Anonym sa...

Uj då...jag läste men tycker mest synd om dig. Det är mkt bättre när du får må bra och vara pigg! Du som är Tradera-Drottning, hur funkar det när säljaren lagt in om fraktavgift -ombesörjer säljaren för att varan fraktas till mig då? Jag antar att det är så, för annars skulle det bli krångligt och omständigt på alla sätt & vis. Jag har bjudit på en möbel och hoppas få den. Det är första ggn nånsin som jag bjuder på Tradera och förmodligen den sista. Kram på dig!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida