onsdag, maj 09, 2007

Att jobba

Mår i dag?Megabra

Motion?YES! Trädgårdsarbete i form av sparkar på en grepe och böjningar för att ta upp saker osv.

Humör?BRAAA!!!

Värk på en skala 1-10?Hade närapå 0 innan jag skrev, men nu kan man nog säga ca 4


Kastar mig in och skriver ett blogginlägg medans hjärnan tillåter mig en
liten sidostepp.

Har så många auktioner som folk plötslig budar på och med det följer massa folk
att hålla reda på om de fått sina saker, om jag skickat dem , om dom betalt, om jag betalt, om pengar som skickas men som studsar tillbaka, om påminnelser, om banker med krångliga regler, nämner inga namn men en STOR bank är så jävla bäng så man vill slå på dom
Inte går det att få reda på nåt om man läser på deras hjälp-sida t.-ex och kärrinen jag pratade med på support i kväll var som om hon var asförbannad, lite tillbakahållet och med en uppläxande stämma röt hon.
"Och vad skulle jag kunna hjälpa dig med då????" snork snork babbel och så skröt hon om hur bra deras hjälp är inne på nätet..ha ha ha..här får man ju räkna ut allt själv skulle jag sagt åt henne...


Jag vill ha semester.
Jag orkar faktiskt inte mer nu.
Gräver upp hela trädgårn efter plantor som folk har vunnit och får sen hela tiden be om hjälp för jag pallar bara inte att gräva.

:-(

Blir jätteglad för varje bud på mina saker och ännu gladare av allt otroligt jättetrevlia människorna där inne på tradera som är så himla gulliga mot mig då de sätter sina omdömen, mejlar osv.

Har nog bara träffat på 2 rötägg, varav det ena var rätt så skojjig visade det sig till slut.
:-)
Nu har jag gjort över 700 affärer, men 90% är nog fortfarande jag som köpt saker.
Jag vet inte då jag inte räknat så noga.

Jag behöver detta som träning och arbetsterapi.
Som vanligt slår min tävlingsinstikt till och jag vill att allt ska gå med en jävla fart, men hela mitt psyke och kropp är så långsamt så klockorna stannar känns det som.
Om jag varit frisk
DÅ jäääävlar skulle jag fått mega mycket gjort på kort tid alltså.
:-)

Känns så fel att sluta sälja, köpa nu då så många köper och budar hos mig.
Vad tusan skall jag göra?

Är i alla fall piggare nu, eftersom jag orkat göra mig fin i håret och orkar sätta på mig massa smycken.
De flesta är från Andreas otroliga pärl-smycken och en del har jag kommit på att jag kan använda av det jag köpt små partier av för att sälja.
Fattade inte riktigt att dom var mina, så jag kunde sätta på mig ett par vackra silicon-örhängen som lyser i uv-ljus och en enormt glittrande strassring....
Sexiga trosor har jag också ett litet lager av i storlek L.
Ska lägga undan ett par av dem till mig själv eftersom jag kanske snart har L istället för XL så som det ser ut på min våg i alla fall.
Det går stadigt neråt....,men saaaaakta,,,,saaaakta...

Måste sluta ha bråttom å inse att jag är gammel och sjuklig och egentligen säkert 80+ i kroppslig ålder.
:-)

Har i dag motionerat genom att använda en grepe som jag sparkade på och bände med fötterna för att få upp en JÄTTE tistel-växt av nåt slag.
Fick upp allt utom nån gul rotsörja längst ner i gropen.
;o))
Har kommit på att nästan alla vä'xter vi grävt upp har nån konstig gul färg på rötterna...

KRAXA VART ÄR DUUUUU????????
Jag skulle behöva ha dig här i minst en vecka för att artbestämma alla blomster som nu växer upp här sen vi grävde och sprängde och skakade fram jord med frön som tydligen vaknade av chocken.
;-)

Jag tappar fortfarande hår och nu är det mest i luggen och upppå skallen framtill som huden lyser igenom..
Men eftersom jag har färgat och slingat håret så ser jag fin ut ändå tycker jag.
Tog en rödbrun färg med ljusare rödblonda slingor i, som lite guld ungefär.
Sen har jag ju löshår i samma färger som jag sätter fast med hårspännen och sen fäster jag alllt i en enda knut därbak...
DÅ synns inget håravfall eller kala områden.
:-)

Nu domnar fingrarna, men dom har faktisk varit riktigt bra i dag...
Det är svinkallt ute förstås.

Tjingeling!

Etiketter:

2 kommentarer:

Klockan maj 11, 2007 8:53 fm , Anonymous Anonym sa...

God morgon, darling ;)

Du är flitig och duktig, men jag tycker att du ska ta semester om du inte orkar ligga i. Skulle ju vara dumt att ta ut sig helt liksom.

Kram Andrea

 
Klockan maj 11, 2007 7:30 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Vännen !
Vad roligt och höra att du jobbar och sliter, men var rädd om dig så du inte tar i för mycket ! Har svarat på ditt mail hoppas det kom fram ! Nu ska jag steka pannkakor ! Ha det så gott Kramilikram Annica

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida