söndag, april 01, 2007

Gårdagens inlägg fortsätter

Mår i dag?Ej förkyld eller nåt sånt men ändå inte så bra

Motion?Nej

Humör?Halvvisset

Värk på en skala 1-10?6 & ont i ansikts-skelletet också


Beteendeterapitiserar mig själv men då går det så här...
Resonerar i huvudet.
Om du Ankie mår så himla dåligt av att inte ha duschat, plockat och städat och gjort i ordning.
så finns det egentligen bara 1 lösning på problemet och det är att börja göra allt detta.

Okej tänker jag sen...
Vi ponerar att jag går upp på morgonen och duschar
Det innebär att jag behöver leta i hela huset efter rena kläder.
Ta fram handukar.
-Ta upp hela familjens klädhög från golvet i badrummet, annars blir det blött och sen
bära hela härligheten ut i tvättstugan.

Redan där har mina värkande händer, armar, sagt upp sig från jobbet och där står
jag halv-gjord och än mer frustrerad och grinfärdig.

Min lösning på detta problemet de senaste 5 åren är att skita i att klä mig och dusha.
Gör det bara ca 1 gång i veckan och det efter att jag sagt åt familjen att förflytta skitkläder ut
i tvättstugan själva.

Varför domderar jag inte med familjen oftare?
När allt funkade här hemma för ca 7 år sen, så berodde det till stor del på min förmåga
att sätta andra i arbete och själv göra så mkt jag orkade.
Då blev saker gjorda.
Men jag var högljudd om man säger så.
Det kunde jag vara för mitt humör är vasst...NÄR
JAG INTE ÄTER ANTIDEPPMEDEL SOM GÖR MIG SNÄLLARE ÄN EN KO.

Nu värker det i händerna så jag får som vanligt inte skriva klart här i bloggen...
see ya

Etiketter:

1 kommentarer:

Klockan april 06, 2007 7:50 em , Anonymous Anonym sa...

hej, länge sen jag var här. har sett att du grejar med din sida.
så tråkigt att du ska ha värk och jag hoppas din familj hjälper dig.
ha nu en så glad påsk du kan och kramis på dig/leila

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida