lördag, mars 31, 2007

självskadebeteende

Mår i dag?Frisk från vanliga sjukdomar

Motion?Nej

Humör?Ledset och har mardrömmar varje natt

Värk på en skala 1-10?1
skulle kunna skrivit 0, men vet att efter 2 minuter börjar det ju värka då jag skriver här.

Är i en svacka . Slår på mig själv mentalt
och nu börjar jag fatta varför jag mår illa då.
Det verkar vara som om jag inte tillåter mig att vara glad om jag
inte gjort det jag innan tror att jag ska orka ha gjort OBS OBS måste var nåt nyttigt som hjälper andra och helt oegoistiskt måste det också vara det jag bör ha utfört.

Måste gå till en terapeut för detta är fan inte nåt jag kan lösa själv, känner jag.
Behöver en helt utomstående persons analys och att den kan peka ut
exakt på pricken mina "fel-tänk" så att säga.

Just nu jobbar M väldigt mkt och han sover då all ledig tid.
Självklart förfaller hela hemmet då på nolltid, eftersom varken jag, sonen eller M
städar.
Ett hem kan inte vara snyggt och prydligt av sig självt.

Jag blir stel av ångesten och gör ingenting alls och liksom straffar mig på så vis
för nånting..Fråga mig inte vad, för det vet jag inte.
Man kanske bör få elektriska stolen för att man är sjuk och handikappad enligt mig själv då?
Ja inte vet jag.:-(

Eller så inser vi att vi är 3 pers med funktionshinder som bor i hop och kan behöva en hjälpande hand
utifrån som styr upp oss och som tar vid där vi inte klarar att hålla tempot med städning, matlagning, tvätt,
ekonomin alla andra måsten och borden osv osv osv.

När jag blir så här ledsen över allt som inte fungerar.
Då har jag en knäpp ide som går ut på att jag absolut inte får roa mig
förrens jag ducshat, plockat undan lite av stöket.
Måste göra mitt allra bästa varje sekund och minut och vid varje andetag.

Kaoset omkring mig talar för att jag inte gjort allt jag kan.

Herregud! Hjälp!!
Jag hör även andras fördömanden inne i skallen hela tiden .
De pratar med allvarliga hånfulla missnöjda röster om hur dåligt det
är av mig att inte klara av att ha värk och ändå göra det som är min plikt.
:-(

Sådärja..nu sipprade lite ut på pappret här som finns inom mig i form av tänkande.

Good or bad?

See ya!

Etiketter:

1 kommentarer:

Klockan april 03, 2007 9:23 fm , Anonymous Anonym sa...

Det ÄR "fel-tänk". Du är INTE en dålig människa!

Ibland fungerar helt enkelt inte saker och ting som de borde, och det kaske vore en god idé om någon annan sa det till dig (så du inte straffar dig själv för saker du inte kan råda över).

Vill ju inte att du ska klå upp dig själv och vara ledsen.

Vad du än tycker om dig själv, så tycker jag att du är toppen. Så det så!

Kram, kram, dubbelkram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida