onsdag, april 11, 2007

Så ledsen man kan bli

Mår i dag?Har ont i halsen, av sorg eller förkylning på G

Motion?Nej

Humör?Ledsen och grinfärdgig

Värk på en skala 1-10?3


Så kom depressionen tillbaka med buller och bång!:-(
Inte förrens i går kväll fick jag hem medicinen igen och tog 1 stycken omgående.
Det var försent för den sten som satts i rullning går inte att bara mota tillbaka hur lätt som helst,

Har haft mardrömmar som varit så verkliga att man kan ta på dem och huvudtemat är att M inte bara tänker lämna mig
men han har lämnat mig för en annan kvinna (liten töntig människa som bara är 150 lång och jobbar på Sös som vårdbiträde om kvällarna och ja då slog
det mig att M är också ledig på dagarna då han ju jobbar natt och då förstod jag vad han och morrhoppan sysselsatte sig med om dagarna)

Jag har varit utom mig av förtvivlan i drömmarna och sen de få timmar jag varit vaken däremellan.:-((
Gråtit och vädjat till M att allt bara skulle vara en ond dröm eller att han skojade med mig.

Han hade ju sagt till mig dagen innan han droppade bomben, att han aldrig nånsin skulle göra slut med mig som svar på min fråga
om vi var så säkra på vårt förhållande att vi skulle bygga ut till ett jättehus och hyra 2 lägenheter under byggtiden.
Han hade då sagt att det är ingen risk att vi gör slut med varann.

Dagen därpå såg allt helt annorulunda ut.:-(

Önskar verkligen att jag kunde filma denna drömmen.
En bok skulle jag kunna skriva om det förstås och då få många läsare som känner igen sig.
Så där går ju faktiskt många förhållanden i kras, så att den som överges går under som människa känslomässigt.

Jag tycker så viiidrigt synd om alla som varit med om ett sådant slut.
Det är mycket värre än om nån dör känns det som.
:-(

Åter till verkligheten.
Jag är känslomässigt omskakad och gråtkänslor som klumpar i hals och mellangärde gör det svårt för mig
att funka upprät.
Jag vill inte somna på grund av drömmarna som direkt tar vid, vilket aldrig annars händer. Att jag kan fortsätta drömma på samma dröm s a s.
Jag kan inte vara vaken för jag är så ledsen så att det gör ont.

Och ändå har ju ingenting hänt.
M kommer här om morgnarna och är så söt och snäll och allt är i sin ordning.

Det enda som varit i oordning är ju att jag varit utan Seroxat i ca 5 dygn.

Jösses!
Jag som var så glad och var så jämn dessutom i det fysiska måendet ..
Ska allt börja om nu eller???

Sensmoralen är...Ta alltid din medicin regelbundet..

Over and out!

Etiketter:

2 kommentarer:

Klockan april 11, 2007 7:05 fm , Blogger Christina sa...

Usch det är hemskt att drömma så.
Antideppressiva mediciner kan man inte sluta med abrupt, de måste trappas ner annars kommer deppet tillbaka som ett brev på posten.
Inget kul när man mår så uselt.

 
Klockan april 12, 2007 8:52 fm , Anonymous Anonym sa...

Fy, jag blev orolig när jag läste rubriken här igår, och sedan inte hann läsa själva inlägget innan jag skulle iväg hemifrån.

Försökte ringa igår (ifall du hörde det och undrar vem det var).

För att förhindra att du blir utan medicin längre fram så kan du kanske ta en titt på den här sidan:
http://www.apoteket.se/rd/d/5655

Där står det hur man gör för att få medicinerna hemskickade istället.

Och även om det var en hemsk dröm, så var det bara en dröm.

*Kramar*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida