måndag, mars 26, 2007

Lingv slut...sommaren är här

Mår i dag?
Uuuuurbra nu på eftermiddag kväll..Lite slut , trött i morse dock på grund av lingonveckan som dränerat mig..

Motion?
Rör mig betygligt mer här inne och knäna böj i trädgården i några minuter..räknas det?

Humör?
MegaGOTT!!!

Värk på en skala 1-10?
4

Nu sitter jag här mätt och belåten efter ännu en härlig dag, med lagom värk, ingen ångest, ingen konstig känsla i kroppen och minnet har flödat på nästan som förut då jag var migsjälv innan sjukdomarna satte klorna i mig.

Har haft rajtan tajtan på både Budera och Tradera.
Det jag gillar bäst där är kontakten med alla vänliga människor (både köpare och säljare) därinne.Nr 2 som jag gillar är all kunskap om gamla ting och historia man får till sig samtidigt.

Har planterat ut 2 små enbuskar ala kontinenten, för de har funkat som julgranar inne, men nu vill jag intese röken av mer julatrialjer..
Men julstjärnorna vägrar sluta lysa röda och stolta som tuppar.Vill ju inte ha julstämning så nu fick de stå i skugga så de blir gröna i stället och fram kom en massasmåplantor som M har planterat med sånt här plastlock på.De stod på golvet förut och nu är de i soligt fönster istället.:-)

Har pratat med grannarna som jagade sin söta hund och katt.Mig gör det inget för jag älskar alla djur och i synnerhet katter och ja detta är dessutom enväldigt ung, lekfull kissemisse.

Jag skrattar så jag kiknar då jag ser dem utanför på vår tomt då de jagar varann och örfilar upp varannlåtsas vara farliga (med svansen i vädret..nä se mig lurar man inte..Katter med piskande svans är arga och har de rak svans uppsträckt är de mer än nöjda så det så.:-)))
Sonen har gallopperat genom kohagen ca 3 km härifrån, för att träffa kompisar som bor inne på ett undanskymt område medsmå stugor och en del villor.Jag säger bara KOSKRÄCK...har jag...men inte han inte..;o))

Det fanns nu bara 4 kor i den hagen berättade grannen.
Bonden har tydligen fått indragna tillstånd för misskötsel av djuren..:-(

Det går ju troll i den ladan för förra bonden lät korna gå skitiga med koblajor hängande runt bena och påkroppen..
Jag min landet-bästis härute, försökte rykta korna, men vi orkade bara med 1½ ko när vi var så små som typ 10 år.

Är glad för massa saker just nu.

Sonen trevar sig uppåt och klarar nästan godkänt nu i både matten och fysiken.
(Han har inte som andra fått läsa fysik, eller sån här svår matte förut)

Tänk om det jag trott på och peppat honom med ändå slår in=att han kommer i kapp om han går kvar här på tekniklinjen i stor klass, utan att behöva vara hindrad av det som följer av adhd-damp-dyslexi..?!!

Han är så skötsam och så plikttrogen och det är inte VÅR förtjänst vi föräldrar utan det måste nära på vara medfött.
Hans far , tillika min sambo, är väldigt pliktrogen och duktig nu som vuxen, men då vi var i hans ålder så gjordes inte många knop i skolan.& jag var en fruktansvärt busig människa i den åldern...;o) som både drack och rökte både det ena och det andra.

Sonen dricker inte alkohol och röker inte och snusar inte och är aldrig ute på dåligheter.

Men när jag var en impulsdriven tonåring så hade jag ju, utan att veta om det lika svår adhd+dcd som han har och dåvar det väldigt lätt att identifiera sig med andra folk som också hade motgångar i skolan och i livet & liera sig med dem.Hippie var jag tyckte jag då...Afganjacka och mysko frisyrer..
Men det är så klart en tonårsgrej detta med utseendet och identitetssökandet.

Jag fann mig ju tillslut och ja lät mig inte luras att vara nån annan än jag är.:-)Tackar mamma och pappa som varit världens snällaste bästa föräldrar!!
Tack mamma!
Tack pappa, där du sitter i din himmel!!!!

Hade jag vetat det jag vet i dag så hade jag ju aldrig nånsin hängt med de kompisarna som hittade på så mkt tokigheter.

Det är fördelen med diagnos=man vet vad man ska passa sig för.:-)

Nu får inte inlägget bli längre känner jag..Men jag måste berätta att jag klippte håret på mig själv, flera dm och så lade jag upppappelotter och har nu spikrak gråhårig lugg..Ballt va?;o)jag ska göra röda och blonda slingor i det då det är låååångt i nacken fortfarande och det tror jag kan bli snyggt..Hade tagit foton om bara batterierna varit laddade...på mig själv..he he...för att visa er hur en frisk Ankie ser ut egentligen.:-)
So long pling plong..NUUUU ska jag surfa inne hos er!!!

Etiketter:

1 kommentarer:

Klockan mars 28, 2007 9:09 fm , Anonymous Anonym sa...

Bra att du mår bra! :)

"Brickan" du nämnde i min gästbok är ett s.k. beading board som man ska ha att lägga upp pärlorna på. Så du gissade rätt.

Jag är också sådär plkttrogen som R. Något som gör att det skulle vara direkt farligt att sätta mig i arbete, för jag jobbar tills jag stupar...

Kram Andrea
- som idag gick upp klockan 7 för att tvätta.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida