onsdag, april 11, 2007

Till er som undrar

Vill bara tala om att jag INTE hade för avsikt att sluta med antideppmedlet utan jag fick dem inte hem på grund av andra skäl, som att ingen kunde hämta dem åt mig då det var helgdagar med stängda apotek och sjukdom som hindrade osv osv..

Jag vet mkt väl att man ska trappa ur sådana här medel sakta.
Speciellt den sorten som jag äter får man helt enkelt inte bryta tvärt med utan alla som äter den måste succesivt minska dosen under lång tid.
Det är Paroxidin som är ämnet i fråga och heter ibland t.ex seroxat.

Tänkte att det är viktigt att upplysa om detta då så många tror att det är bara att sluta ta dem.
Det kan få jobbiga konsekvenser som i mitt fall dessa mardrömmarna.

Men jag har tänkt äta dem tills jag dör.
Ser mig som kroniskt deprimerad efter alla dessa år.

Etiketter:

3 kommentarer:

Klockan april 11, 2007 10:36 em , Blogger Christina sa...

Jag tror säkert att du vet en hel del om din medicin, ursäkta att jag kommenterade,
skall inte göra så mer.
Ha en bra dag.

 
Klockan april 12, 2007 7:01 fm , Blogger Min kopp te! sa...

Christine!
Du behöver inte be om ursäkt för att JAG har mani på att folk ska veta att jag "minsann" vet saker heller.

Det kanske är jag som ska be om ursäkt för i stället, men å andra sidan är det ju sån jag är, bl.a.
;-)
Det är sånt här man lär känna sig själv av och nu vet jag vad jag alltid misstänkt, jag är en som inte står ut med att någon ens .bara kanske, ev tror att jag inte vet vad jag gör.
;-)

Men ärligt så tänkte jag också på att det är bra att upplysa om att man absolut inte ska avbryta en sån här medicinering.

När man läser mina inlägg så framgår ju inte det helt klart tänke jag.

Ha en fin solig vårdag du med!

 
Klockan april 12, 2007 12:31 em , Blogger Christina sa...

Ja du, här nere i södra skåne lyser solen och det är 16 grader i skuggan, man blir svettig ju:)
Ha det gott idag

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida