lördag, mars 10, 2007

Dratta på arslet i dag

Mår i dag?Huvudvärk men i övrigt bra

Motion?städade kors i bananen och är jätterörlig en sån här dag då värken tagit ledigt som det verkar.

Humör?Bra ända fram tills jag ramlade och slog mig

Värk på en skala 1-10?1-2:a i händerna, 4-5:a i knäet och mellan tårna


I dag mår jag så där himmelskt bra igen.
Har farit omkring och dammsugit mattan i vardagsrummet och putsat glasbordet, vattnat och pysslat om blomstren,
luktat på parfymer, fikat, strosat sen kl 7 i morse, ätit god mat som jag orkade laga
i går kväll med råris och kycklinggryta med curry och cayennepappar.

Hm!
Råriset var så gott att jag åt upp allt (4 portioner) Men det var massvis med brockoli och blomkål.

I dag sken solen och vårens första tecken dök upp= min äldsta vänskap här ute på landet.
Vi har lekt här sen vi var i ett-årsåldern och hon är numera både mormor och 6-barnsmamma.
Såg henne och dotter och barnbarn promenera på vägen här nedanför.

Hade velat gått ut och pratat med dem, men jag är så skitig i håret och flintskallig att innan jag möter en endaste människa så vill
jag ha tvättat håret och täckt över de kala områdena genom att sätta upp det i en knut.

Nu står min nya docka i hallen, eller rättare sagt hon är inte upppackad ännu.
170cm lång och ska passa o storlek 34-36 och hon har 3 peruker, + att jag redan köpt 2 st peruker till mig själv så här ska det lekas med dockor kan jag lova.

Hon skall döpas också.
:-)
Tar bort denna bilden snart då man egentligen inte skall direktlänka
En av de peruker som jag har köpt:

Tar bort denna bilden snart då man egentligen inte skall direktlänka


Jag skall klä henne i en äkta inka-klänning från flowerpower 70-talet.
Tar bort denna bilden snart då man egentligen inte skall direktlänka
Har även ropat in massa blomsterfrön och alla dom här krukorna vann jag för bara 1 krona och vi kunde hämta dem i Täby som är i närheten av där vi bor så då kostade inte frakten heller något.
Det är synd att den röda största krukan inte gör sig på bilden då den är abnormt vacker i verkligheten...Inget rosafärgat mönster alltså.
Tar bort denna bilden snart då man egentligen inte skall direktlänka


Jahapp!
Var i väg en stund och pratade med min mamma i telefon.
Druttade omkull i mörkret inne i vårt sovrum, genom att fastna med foten i en gallerförsedd låda med strumpor som stått mitt på golvet i flera veckor nu.
JÄVLAR vad jag slog mig alltså:-(

Ramlade handlöst raklång framlänges....suuuuckkkar!!
:-(

Orkar inte skriva mer nu.
Oroar mig för min bästis som åkte till Norrland och sen får jag inte tag på henne då nya adressen ligger i gamla datorn, förmodligen.

Men jag har skrivit i bloggen hennes, men inget svar och hon skulle kommit hem den 25 februari cirkus.
Men kanske hon så som jag blev utan dator ofrivilligt?
Sånt händer ju och vi är inga telefonmännisko vare sig hon eller jag nu förtiden så jag kan inte hennes hemliga nummer i huvudet tyvärr.

Undrar även nyfiket vad Mia gosing behövde fråga om?
MIA!! Om du läser detta så får du gärna mejla mig på lillkrax snabela gmail.com sudda ut snabela

3 kommentarer:

Klockan mars 11, 2007 9:44 fm , Anonymous Anonym sa...

*Blåser på det onda*

Nu är jag uppkopplad igen :)

Kram Andrea

 
Klockan mars 11, 2007 12:04 em , Anonymous Anonym sa...

Vad läckert med en skyltdocka.

Vad fick du ge för den? (Tradera antar jag)

 
Klockan mars 11, 2007 8:14 em , Anonymous Anonym sa...

Du är utmanad i min dagbok!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida