tisdag, maj 23, 2006

Chilipeppar

Mår i dag?BRA!!!!

Motion?Nej! Inte än. kl är 16.39 pip

Humör?Bra!

Värk på en skala 1-10?Rygg 0 armar och händer 0.5

Goddagens!
Sov lääänge i dag och ja då är väl snart en dygnsvändning i faggorna.

Mår så pass mkt bättre nu sen jag tog bort plendil.
Och att temperaturen utomhus sjönk lindrar värken enormt.
Nåt annat som är superintressant i dämpningsväg är Chilipeppar och vanlig peppar.
:::Kolla här :::vad de skriver.
Är djupt imponerad och ska absolut bli en riktigt duktig krydderska framöver.
:-)
Har ett recept som man faktiskt kombinerar alla de kryddorna + saffran.
-1 paket havskräftstjärtar, alternativt räkor.
-Ris av valfri sort.
-persilja, dill, gräslök.
1 röd paprika och 1 grön paprika.
(kanske kan man då hacka en chilifrukt och lägga i också?)
-1 kryddmått Cayennepeppar
-salt
-vitpeppar
-3dl Vispgrädde
-2-3 st Gula lökar.

-2 kryddmått Curry
-1 påse saffran
-Smör och matolja.
Gör så här:
1-Stek löken i smör och matolja och pudra med alla kryddorna då den mjuknat.
2-Häll på grädden och i med all paprika och örterna + salt och peppar.
3- puttra i hop några minuter.
4-häll i massvis med skalade havskräftsstjärtar eller räkor.
5. Se till att folket har nåt att dricka som lindrar branden i halsen.
;-)

Ja i dag får jag väl fortsätta med blomsterhantering.

Drömde i natt att jag blev erbjuden ett extrajobb och jag blev så jääädra glad, men så blev jag ledsen då jag upptäckte att jag inte skulle klara av det på grund av värken i armarna och händerna.:-(
Det gick ut på att hjälpa en storsäljare på Tradera auktion att packa varor i paket på måndagar resp fredagar.
Jag var SÅ ledsen och upprörd i drömmen av att inte få vara med där.:-/

Men nu är humöret på topp i alla fall.
Har inte ont nånstans direkt just nu.
:-)
See ya!

1 kommentarer:

Klockan maj 24, 2006 2:09 em , Anonymous Anonym sa...

hej kära du
tack för alla dina reaktioner och kommentarer - va härligt att läsa!! Och skönt förstås att få förståelse och empati!!
Ja, du nog helt rätt i din analys - jag har också varit tveksam kring vad sjutton det var för fel på Britt - nåt var det ju...

kram!!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida