onsdag, maj 10, 2006

Bättre ..långt inlägg med foton

Mår i dag?mår mkt bättre

Motion?Nej

Humör?hyfsat

Värk på en skala 1-10?Händerna just nu 5 och ryggen 7

Nu mår jag bättre i kroppen, skallen och ja allt tryck och illamående är borta, men dock inte värken i nedre delen av ryggen , vänster sida ut mot höften, tjocka arselmuskeln.

Det knakar och knastrar och klickar när jag rör mig, i alla leder också.
Har varit helt stillsam så det är väl därför?

Pinkar som en normal människa i dag också.
PUH!
Ryggen oroar.
Orkar inte gå igenom massa undersökningar igen.
Undrar vart mina röntgenplåtar från 1991 är nånstans.?
-Borde väl räcka med att de ser dem och sen räknar ut ifrån där jag pekar vart det gör ont eller?

-Sen kanske de kan låta mig gå till en kiroprakter som sparkar kotan på plats igen?

Har haft planer på att rätta till den själv genom att slänga mig bakåt på nånting..he he;)

Kan inte ha trosor på mig då de korvar sig och blir som en stas runt ,precis den muskeln som krampar och korvar sig och delen av ryggen som värker och ja det är precis som om de ströp även kiss-nerven eller vad det är, så jag inte kunde pinka?

-Är det en möjlig orsak tror ni?

Här är en sån underbart söt spishanduk med så gulliga katter....Klicka på foto för större bild
inropat på tradera

Här är det såna söta fönsterlampor med äkta guld målat på och jag fick 4 st sådan och inte bara de 2 som är med på bilden.Klicka på foto för större bild
inropat på tradera

Gardiner till köket som passar perfekt till de röda tapeterna..Hela 7 meter fick jag så då får även lilla fönstret i köket en gardin.Klicka på foto för större bild
inropat på tradera

Denna är ju bara för ljuvlig tycker jag med alla blomstren. Vet dock inte om jag vill hänga upp den just nu. Men sen kanske till midsommar. Den är också så där lång 7 meter och alla gardinerna fick jag billigt.
Klicka på foto för större bild
inropat på tradera

En grön somrig gardin till vårt sovrum med de gröna tapeterna.
Klicka på foto för större bild
inropat på tradera

Till sist en skir gardin att hänga i vardagsrummet.
Klicka på foto för större bild
inropat på tradera

Nu kommer blomster jag ropat in.

*Guldstjärna*
Denna ska vara marktäckande tror jag. Hade söta gula blommor på tomten förut men allt som vi planterat grävdes bort då de gjorde plats för huset. Tyvärr.
Nu försöker jag återinsätta den fägring som var;-)

Klicka på foto för större bild
inropat på tradera

En sådan här vet jag att vi hade, men har fortf inget namn på den. Känner dock igen den väl då jag tyckt att den är så himla fin.
Klicka på foto för större bild
inropat på tradera

Och såna fina Gulvivor!! De är ju för underbara. Har en ekbacke här nere där det vimlar av dem iofs, men jag kommer ju inte dit då jag inte kan gå på grund av ryggen så då får man plantera här utanför i stället ;-)
Klicka på foto för större bild
inropat på tradera

Detta är en *höstflox* sådana har vi inte haft förut, men den ser söt ut.

Klicka på foto för större bild
inropat på tradera

Och detta är en *gul Jasmium* antar att det betyder att det är en jasminbuske?? Hoppas så.
Det var sån otur att grävaren hann gräva bort en jätte-jasmin-häck som vi hade med vita blommor då.
Jag hann inte med för hade jag vetat så hade jag bett honom om att lägga dem så att syrran kunde få hämta ett gäng och plantera...Men det var ju smällkallt ute samtidigt så de kanske inte hade klarat sig ändå?

Klicka på foto för större bild
inropat på tradera

Här vann jag även en krypros och den fick jag slåss för då det var många som budade men jag ville ha den så jag tog ett högt maxbud och vann ändå på ett lägre bud..Puh! Kan bli för dyrt annars.;-)
Klicka på foto för större bild
inropat på tradera


Åh min sköna *NÄVA* vi hade en jättesamling nävor som också grävdes bort. De var urvackra..Hoppas denna kan ta sig och bli vacker den också.
Klicka på foto för större bild
inropat på tradera



Nedan är en bild på en sak jag INTE köpte men gärna vill ha

Klicka på foto för större bild
inropat på tradera
Har ropat in 3 tavlor också som jag vann, men har inte foton än på alla 3. Visar dem sen.
Och ja visst ja..10 bordsunderlägg har jag på G också som matchar kökets färger.:-)

Sen får det vara färdighandlat på tradera och vi får bege oss till coop forum eller Ikea för att köpa gardinstänger och sådant.

Tror jag shoppat för sammanlagt 2000kr under 1 månads tid, men jäklar vilka bra priser jag fått på sånt vi behövde som t.ex 6 stolar för endast 10 kr för allesammans och ett stort arbetsbord för 12 kronor..

Stor bokhylla med plats för massa böcker och vitrinskåp och finbord i glas + nyklädda tunga finbords-stolar för 2000spänn Köpte vi på blocket.

Hittils har alla jag handlat av på tradera varit enormt tillmötesgående och de har packat och sänt varorna omgående och snabba med mejlsvar osv...Idel ++++ i betyg till dem alla.

Om ni ska handla på tradera så
nr 1= kika i högerkanten och kolla in först av allt=vilka omdömen de har.
Det är grönt för positiva och rött för negativa.
nr 2=Sen tittar ni på hur mkt de sålt och då ser man om de varit medlemmar ett tag.

Att t.ex köpa en bil av nån som inte har sålt nåt förut eller köpt skulle jag t.ex aldrig göra.
Ta detta för en vana att alltid göra det före ni ens funderar på ett köp.


Om jag orkar nu då, så ska jag gå igenom husfotona i kameran. Men händerna protesterar en hel del redan så förmodligen inte i dag då.

Sonen är så underbart duktig.
Han hade vänt på dygnet och nu tvingade han sig att vara uppe ända tills nu och det för att sova på natten och kunne vara vaken på dagen....Han har karaktär den killen, precis som sin far...men ej som sin mor;-)

Jo jag kunde ju sluta röka i alla fall, men men....

Ang rökningen föressten så har det rört sig mkt om att jag tänker på om jag ska börja röka igen, men jag gör det inte och tankarna försvinner ju på bara några sekunder, men jag antar att det är en liten kris nu så här 8 månader efter rökstoppet.....
Hur var det för er när ni slutade röka?
Berätta gärna


Over and out!

2 kommentarer:

Klockan maj 10, 2006 8:20 em , Anonymous Anonym sa...

Hej vännen!
Härligt att höra att du iaf mått lite bättre.

Vilka fynd du gjort på Tradera!!! Wow! Önskar jag oxå kunde tänka lite gardening, men jag vill gärna ha fint, men ids inte :-)
Däremot har jag ju en annan last på Tradera. Tupperware miniatyrer. Magneter, nyckelringar etc. Helt tokig *skrattar*
Är trött och sliten ikväll. Återkommer. Kramisar i massor vännen

 
Klockan maj 12, 2006 9:07 fm , Anonymous Anonym sa...

hej Ankie
nu har jag länkat till dig på min blogg - din blogg är ju helt otroligt fin! Verkligen genomtänkt och estetisk och spännande - jättekul!
Kan man nånstans läsa lite mer bakgrund - om din hälsa menar jag? Tack för din kommentar på min blogg - jag vet precis vad du menar! Jag kommer nog till nån liknande slutsats i min berättelse - när jag väl orkar skriva den! Det är en verkligt jobbig historia som jag märker är svår att riktigt beskriva...
kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida