söndag, maj 21, 2006

Bort Plendil och ny bil.

Mår i dag?Än så länge bra

Motion?Nix

Humör?Lite åt det melankoliska hållet

Värk på en skala 1-10?Rygg 6 och händer 2

I går hade vi släkten här på besök för första gången på mkt länge och de inspekterade nya huset vårt med soliga miner.
:-)
De tyckte att det var jättefint.
Vi fick en jättestor hängpelagonia av Farfar och hans fru och den vart jag så glad över att jag ropade rakt ut.
Farmor hade virkat 2 st rejäla och jättefina grytlappar.
Såna behövde vi verkligen, då vi använt t.o.m de allra finaste grytlapparna så mkt att de är genomslitna och fläckliga.
Det är så fint med rena grytlappar tycker jag.
:-)

Vi åt en jättepotatisgratäng och M grillade smaskiga saftiga köttbitar.
Detta drack vi coca cola till allihop.
Och åt sallad, bröd och ost.
Det var verkligen väääldigt roligt att träffas och prata och garva igen.
:-)
I dag tar jag bort en av blodtrycksmedicinerna=Plendil.
Vill se om jag mår bättre då.
Kan ju faktiskt vara så att jag fått för lågt blodtryck av att äta 2 sorters blodtrycksänkande mediciner.

Jag gör detta på eget bevåg så husläkerskan kanske inte blir så glad, men jag är så trött på att må jättedåligt hela dagarna varenda dag.

Orkar ju inte ens fotografera eller vara vid datorn knappt:-/
Orkar inte heller göra i ordning de foton som finns som t.ex de på ormarna , och inte orkar jag rita grafik så det visar att mitt mående verkligen gjort mig helt overksam.
Inte bra.
Ut och gå kan jag inte men gå mellan rummen här grejar jag och det är i alla fall mer rörelse än det jag fick uppe i lilla stugan där jag bara hade ca 2 meters svängrum.

Jag låg alltså stilla i sängen eller tog 3 kliv och satt vid datorn.
Snacka om att kroppen är nedbruten nu:-/

M städade så fint här att hela huset sken och doftade nyskurat golv.
I övrigt luktar huset illa inomhus av allt nytt material.
Jättestark hemsk lukt blir det och värst är det i skåpen i köket.
Är det någon här som vet hur man får bort sån lukt?
Inte ens i kläkammaren doftar kläderna nytvättat utan nåt äckligt nybyggedamm.:-( Trots ganska kraftigt parfymerat sköljmedel.

Nu är jag lite ledsen.
Ingen har orkat plantera växterna som jag ropade in på tradera. Det beror på att massa annat behövdes fixas som t.ex det att M var i väg och köpte en ny bil.

Men detta glädjer å andra sidan=
Nu har vi en skitsöt blå Saab av årsmodell 2000.
Värsta sterion är det i den och den är SÅ skön att sitta i.
:-)
78000spänn kostade den och nu får vi hoppas att vi kan känna oss trygga i vinter och inte råka ut för nåt.
Krockkuddar är det i den överallt t.ex.

Ja en vacker dag dyker det väl upp 100 foton här som jag velat visa er länge.

Är så himla glad över era kommentarer.
Kan gå in och läsa dem flera ggr bara för att få känna mig glad.
Tack rara snälla ni för alla otroligt snälla saker ni skriver till mig!!!!!!!

See ya!

5 kommentarer:

Klockan maj 21, 2006 1:49 em , Anonymous Anonym sa...

Hej vännen! Vad roligt att släkten varit på besök!!! Vad synd med växterna, men jag trodde att R hjälpte dig med att plantera dom, har för mig vi skrev om det? men det kanske var några andra plantor? Kan inte Meller R bara rotslå dem någonstans så de inte dör så kan du flytta dem vid något tillfälle då du mår bättre? Har du kollat på min son? Klistrade in en länk i min blogg direkt till tv4as hemsida, det är så roligt tycker vi att det är han som syns mest!! Tyvärr var tv4 snåla med arvodet, inspelningen höll på mellan 8.30 till 21.00 han fick bara ut 525kr!!! Comviq betalade 1000kr för typ 2timmar och i den reklamen syns han knappast??? Men åter igen vad roligt att släkten var på besök och det låter som att ni hade det så trevligt, blir jätte glad för er skull!!! Och vad fint med hängpelargonen och grytlapparna!!! Nu ska jag hjälpa min son med "dreadlocksen" dom måste vaxas in emellanåt så håret inte torkar ut och går av. Ha det gott och jag håller tummarna för att du ska må bättre och bättre dag för dag!! Kramilikram Annica

 
Klockan maj 21, 2006 2:13 em , Anonymous Anonym sa...

Hello bästa Ankie!!!!
Guuuuuuuuu' så skönt att du äntligen har fått en diagnos. Hoppas verkligen att det leder till att ni får den hjälp ni behöver.
Kul att höra att du har besök och rör lite mer på dig.

Kraaaaamis!

 
Klockan maj 21, 2006 2:57 em , Anonymous Anonym sa...

Låter som en underbar dag, Ankie!
Det är alltid roligt med välkommet besök, som jag brukar säga! ;)

*kram*

 
Klockan maj 21, 2006 7:01 em , Anonymous Anonym sa...

Hej.
Låter gott med mat och trevligt sällskap. Vår söndagsmiddag bestod av hämtmat..från MAX...

Skulle också vilja ha en bil som jag kan lita på. Vi har iofs en nyare bil men den bara krånglar. Ingen värme, läker olja och en massa med småfel. Nu har jag ju en händig man men värmen har han inte lyckats fixa. Tur att det är sommar!

Ha de' bra! Kram Gerd

 
Klockan maj 22, 2006 4:53 em , Anonymous Anonym sa...

Hej
skriver snabbt svar här då jag ska ut o klippa min två meters kvadrat gräsmatta innan regnet kommer :) kul att hitta dig igen, jag har ju varit så mycket på din hemsida o kikat förrut men mitt i allt fixande med hemsida så tappar jag massa sidor jag vill besöka men nu tappar jag inte bort dig igen, kul att ha besök av släkt man inte sett på länge, önskar jag hade kontakt med min släkt
puss o kram nu väntar gräset, leila

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida