måndag, maj 15, 2006

Rapport från en sjuk-hink..*skojar*

Mår i dag?Hyfsat bra

Motion?Nej!

Humör?Gott

Värk p? en skala 1-10?2 för rygg och 4 för händer

Hej!
Min egen grafik
Har fått nätskrivkramp tror jag. Har inte velat vara vid datorn alls i dag.
Inte har jag gjort nåt vettigt heller, förutom vilat ryggen.
Den känns så himla bra då jag vilar, men så fort jag rört mig en stund så blir den grymt knäpp.

Mår i alla fall hyfsat och är inte yr eller något och magen är lite aningens mindre nu och mjukare.
När den är så där stor så trycker den hårt på revbenen och jag får sitta bakåtlutad för att inte kvävas av den.

Jag ska ringa vc i morgon och fråga om jag har min läkartid kvar den 18 maj.
Och så ska jag på ett sista besök hos utredande psykiatriker och få ett skriftligt utlåtanden + att mamma och syrran och sonen och sambon ska följa med för att få instruktioner om hur man bäst bemöter och handskas med lilla mig;o)

Det är najs!

När jag mår så här bra så är liksom all rädsla för tumörer och njurfel borta.
Borde nog vara lite räddare, men jag har lyssnat noga på era kommentarer (TACK SNÄLLA FöR DEM)
Jag verkligen stordiggar er alla!!!!!!
Min egen grafik

I dag ringde Andrea och jag blev så glad. Hon är verkligen =medicin.
:-)
När vi lade på luren så orkade jag laga mat ordentligt och under tiden ugnen blev varm så tog jag mig en rejäl duchomgång.
GUD vad skönt det kändes. Visserligen la ryggen av men ändå.:)
Vissa dagar mår jag ju så pass dåligt att det är en omöjlighet att ducha eller laga mat, men jag har nog i alla fall nån vecka per månad då jag är ganska okej.
Mamma tycker att jag ska fråga läkaren just om varför det är så här olika i måendet.
Nåt måste ju pågå i min kropp utöver värken då, men samtidigt så blir jag väldigt sjuk av svåra smärtor och att de är just svåra bevisas av att jag i övrigt har en jättehög smärttröskel.

Märkte t.ex inte att jag hade benröta i örat t.ex och flera av mina öroninflammationer missades just på grund att jag inte visade nåt som tydde på smärta från öronen.
När jag födde barn som var jag också otroligt tålig och spelade kort mellan värkarna och trodde mig ha bedövning vid framfödandet, men det hade jag inte sa sköterkskan skrattandes precis då huvud och allt kom ut...Jisses!

Antagligen så svarar min hjärna på starka smärtorna i händer och armar med yrsel och illamående och en abnorm trötthet och om jag haft normal smärtgräns så hade jag väl antagligen velat bli amputerad, fast det vill jag nu med iofs.
Ja inte i dag då det är så här pass bra förstås men annars.

Jo! Andrea hjälpte mig att ta mig igenom koderna för gästbokens smilies.
Jag ska fixa dem , då jag nu vet var jag ska ändra.
Råkade bara sudda ut en del som är lite krävande att skriva in igen så i kväll orkar jag inte göra det och när jag orkar vet jag ju aldrig på förhand, men sen ska ni
kunna använda hennes gulliga smilisar i min gästbok på hemsidan:-)
Giller särkilt de här.
Gjord av Andrea på klockatio grafik

Jag som skröt om mina ordentliga frukostar då da..he he...
I morse var jag pigg (innan jag skulle sova efter att varit vaken hela natten iofs).
Ville överraska M med frukost som han skulle bli så mätt på att han somnade snabbare tänkte jag.
Foto © Ankie
Foto © Ankie
Inte sååå nyttigt och magert men GOTT!!!

Jag är inaktiv och gör inte av med några som helst kalorier så även om jag äter lite i jämförelse med dem i programmet *du blir vad du äter* så äter jag ju för mkt fett och för stora portioner i kombination med att vara stilla. Inga kalorier förbränns så jag tror mer och mer på att jag defacto är tjock om magen.
Vi får se vad de kommer framtill på VC.
See ya!!!!!

3 kommentarer:

Klockan maj 15, 2006 7:08 fm , Anonymous Anonym sa...

Hej
Skönt att du mår bättre nu! Stora magar är inte kul alls, så fort jag går upp lägger det sig på magen direkt! O sen få bort det igen...*hmm*

Jodå, värken är rätt lugn, men pollenallergin kunde vara bättre....
Förhoppningsvis ska det regna i natt, och då kommer mkt av pollenet sköljas bort, skönt!

Sköt nu om dig!
Kram Caroline

 
Klockan maj 15, 2006 10:20 fm , Anonymous Anonym sa...

Hej gumman!

Är det nån verksamhet på babbel nuförtiden? Kan du kolla med övriga om jag är välkommen att delta igen...
Tacksam!
*kramen*

 
Klockan maj 15, 2006 6:05 em , Anonymous Anonym sa...

Vad söt du var mot din kärlek :) Vart han mätt? ;)

Även om du mår ok så MÅSTE du prata med farbror doktorn, oki?

Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida