måndag, maj 08, 2006

Värk och gravid eller?

Mår i dag?Har ont och mår illa

Motion?Nix!

Humör?Ledsen och drömde mardrömmar

Värk på en skala 1-10?8 överallt

Tänk att det aldrig tar slut=värkandet.
Om det bara kunde bli några grader kallare ute så kanske det släpper ngt.?!

I dag såg jag återigen att de säljer saltstenslampor som sägs påverkar jonerna i luften.
Har ju en gång hört, läst att en läkare påstod att man får värk av dessa joner vid väderomslag t.ex.
Jag måste var hyperkänslig mot detta som OM en sådan lampa fungerar så lär jag märka det före alla andra tror jag he he:o)

Har sparat massvis med bilder som jag vill visa er här i bloggen, men nu snorvärker höger handled, sen jag kollat igenom Tradera i går och även blocket.
Handen har svullnat och det går bara inte att klicka och dra med musen längre.
Inte många ggr i rad i alla fall.:-/

Det är underbart väder ute och jag bara går i nattlinnet och deppar och sover och gnäller.
Det är inte klokt att det är så, men jag misstänker att lingonveckan är i antågande nu, eftersom det gick bara 22 dagar mellan förra månaden och denna månaden har det nu gått 25 dagar sen senaste mensen och 28 dagar brukar jag ha och dagarna innan så slokar jag rejält och mår bara inte bra.
Lika bra då att sova sig igenom persen kanske?

Hade velat åkt och handlat gardinstänger och lite annat vi behöver som blomjord till alla växterna jag ropat in på Tradera.

Är så glad för jag fick tag på en lila ljuvlig syrenbuske med rot och allt.
Den fick jag slåss om med 9 personer...:-)

Nu är jag gryyyyyyyyyymt nyfiken på en sak.
Cordelia! Vart är doooo?

Måste komma i håg i morgon att be läkaren ta graviditetstest, men jag känner i örat att jag inte är gravid, men magen ser faktiskt ut precis som det, med den skillnaden att ingen sparkar därinne.
I så fall är bebisen död eller förlamad:-(
Har ju så gärna önskat mig ett syskon till R, men nu är det nog hursomhelst för sent då jag fyller 47 i Juni och jag kan inte röra mig knappt på grund av värk och mediciner.
Hur ska man då kunna ta hand om en bebis?
-Kanske M kan vara mamma och pappa och vara mamma-pappa-ledig?

Men får sen barnet adhd-damp ovanpå så är det såååå mkt merarbete att man måste fan vara 2 för att klara det, tror jag.
Se nu börjar jag vackla.
OM jag är gravid och allt är bra så kan jag bergis inte ta nån abort.

Men om barnet är sjukt på grund av mina mediciner då`?
Jamen om jag är gravid så måste jag ju vara i 14:e månaden nu så stor mage som jag har och då kan jag ju inte ta abort.....herreguuuuuuuud!!!

Typiskt att jag inte tänkt på att man kan bli mer fertil när man slutar att röka.
Jag har helt slagit ur hågen att jag ska kunna få barn efter mitt utomkvedshavandeskap och då de opererade bort ena äggledaren.
-Är man nåt tankspridd då eller?
Sen har jag inte hängt med i hur fort åren går.
Fram tills 40 så åt jag ju inte dessa medicinerna och tänkte att blir jag gravid så vill vi ju gärna ha barn så då behöver man ju inte skydda sig, men saker har ju förändrats ganska mkt sen dess, men jag har inte märkt av tiden som gått.??!

Usch! Vad det värker, men jag känner mig tvungen att skriva klart detta.

Over and out!

2 kommentarer:

Klockan maj 08, 2006 7:51 em , Anonymous Anonym sa...

Hemma & klar!
*kram*

 
Klockan maj 09, 2006 6:21 fm , Anonymous Anonym sa...

Gomorron!

Jag diskuterade "babbel" igår med A och kom fram till att jag inte delger resultaten där, eftersom jag inte är med i listan just nu. Det är inget personligt mot de övriga, men jag måste få landa och känna mig trygg i mig själv innan jag ens orkar tänka tanken. Det kan ta ett tag...Har sovit ofantligt dåligt inatt. Och känner jag mig själv rätt så kommer det en "dipp" ner i avgrunden om nån vecka eller bara ett par dar. Den berömda "insikten", du vet!

Är faktiskt mer orolig för MS-delen än det andra. Det är ju så att mitt dåliga minne inte kan förklaras med "normala" orsaker som dem jag själv tror eller de du räknade upp. Herr Niels har jobbat med epilepsi/MS/alzheimers-patienter och har endast sett "mina" resultat bland såna patienter...Vi pratar inte om nån normal glömska eller att jag skulle vara ostimulerad.
Dessutom har jag mycket värk iblan, går på ett lustigt sätt (väldigt likt min mor innan hon fastnade i rullstolen) och är extremt fumlig, lider av yrsel och har bättre och sämre dagar.
Inser ju att nåt är fel, mycket fel...Frågan är bara vad! Och jag hoppas de slussar mig vidare till en sympatisk läkare...

*kramar om*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida