torsdag, januari 19, 2006

Vi bor i källarförådet tills huset är byggt

Det är så spännande att leva så.
;-)
-Inget vatten.
-Ugnen har pajjat.
-Man får inte skruva upp elementen för då går proppar.
-Vi får frysa eller ligga med täckena över näsan för annars blir den kall.
-M har inte fått sova på flera dagar fastän han jobbat natt.
Han blir väckt av allt mellan himmel och jord.
-Toaletten blir det stopp i och allt vatten i dunkarna går åt till att spola
den.
*SUCK*

MEN vi har i dag flyttat till Österåkers kommun.
Coolt ju.
Det var här jag drog mina första andetag 1959 eftersom jag föddes i juni-månad.
:-)
Här ska jag leva och här ska jag dö, skulle jag nog kunna säga.
Men mycket kan hända i framtiden som man inte vet så några helt säkra slutsatser ska vi
inte dra nu.

Vi är så glömska så vi har haft 1 och samma film här hemma då vi kunde
haft massa filmer att se denna månaden eftersom vi blev medlemmar i
brafilm.com.
Man ser en film och så postar man den och får en ny. HEELA tiiiiden ju.
;o))
I stället går denna vimsiga familj i väg och köper 3 st dvd-filmer.
Tyvärr inga i min smak.
1 av dem är Shrek i alla fall.
En var Harry potter del 1 som jag redan sett, men det kan väl iofs vara skoj att se om den.
-Jaaaaaaaaaaaa..Vi har heller ingen tv och datorn loggar ur sig hela tiden.
Var 5:e minut och ibland varanann.

Hemmet ser ut precis som det gör i era källarförråd.
Vi bor i ett källarförråd och kommer så få göra tills den 16-17 april men DÅ JÄVLAR ska här bos.
Vi ska ha inflyttningsfest och jag ska göra den största och saftigaste kalkon i ugn som nån nånsin skådat.
Har några månader på mig att ta reda på hur man gör tranbärssås.
:-)'

I dag var det skolmöte med en äldre kunnig och trevlig syovägledare.
Beslut=dyslexiutredning.
Individuella progammet och praktiplats denna terminen i stället för sabbatstermin.
R verkar nöjd och belåten.
:-)

Sen är det lite annat vi behöver ta reda på som jag sen ska skriva om i den låsta.
Sitter och läser forskningsrapporter ang det ämnet just nu och hela förmiddagen.

Over and out!

1 kommentarer:

Klockan januari 21, 2006 2:11 em , Anonymous Anonym sa...

Tranbärssås : 4 portioner

140 g tranbär
1,5 dl strösocker
0,75 dl vatten

Blanda tranbär, socker och vatten i ett microsäkert kärl. Täck med lite plastfolie eller ett lock som är anpassat för din mikrovågsugn och tillaga på full effekt ca 7 minuter. Låt såsen svalna innan servering.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida