onsdag, januari 11, 2006

Astma och slarv

Känner starkt av astman i dag och har hostat och väst och hostat och väst och kliat inne i öronen t.o.m.
Men jag kan inte låta bli att krama missen och han är så go då han är alldeles tyst och still i min famn, trampandes
med sina söööta svarta tassar mot min arm som nu är alldeles prickig efter hans små klor.
Små och små.
Eh! He he..vi erbjuder superklösbräda här på verandan i form av ullmattor som inte blir förstörda heller efter klös.

Det är riktigt slipade mordvapen som gästkissemissen
besitter och det är bra för då kan han försvara sig.
Har jag skrivit om detta förut?
Känns bekant.
Mamma säger dock att ingen katt
klarar sig mot större rovfåglar typ örn och såna.

Lite bättre är jag nu efter att ha bytt kläder
helt och hållet och sprejat mig med astma-luftrörsvidgande sprej x antal ggr.

Vi har fortfarande ingen tv och det är så skönt tycker vi.
Man blir så mycket mindre stressad då, man slipper ofoget att lägga sig på soffan och bara
slöglo så man inget vettigt får gjort.

M har städat och tvättat och diskat i kapp så vi nästan är halvvägs till att få det riktigt snyggt och rent här.
:-)
Han sa själv att det måste bero på tv:n, samt att han gick i gång då vi tappade bort mina
viktiga utredningspapper härom dagen.
Jävlar !
De var totalt borta.
M vände upp och ner på precis hela huset och så låg de i en plastpåse i mitt plåster-skåp där jag har allt som man tvättar sår med
och mediciner och sånt.

Mitt minne är då verkligen inte bra:-(
Hur fasen kunde jag glömma att jag lagt dem där.????
Det är en gåta.

Vi slarvade också bort bankpapper och lite annat smått och gott, men hittade alla pappren tillslut.
PUST!!!

Jag har hotat med att ta hit en adhd-samordnande tant hit som ska gå efter oss och säga åt oss att plocka upp
det som ramlar ner på golvet och lägga saker som viktiga papper på rätt plats och stänga alla skåpsluckor som vi annars
lämnar öppna och det stör mig som innerst inne är pedant att de står på vid gavel...

Vi skrattade gott åt tanken på en sån tant...hihi:o)
R och M skulle flytta om jag tog hit en sån.:o))
Men allvarligt.
jag har planer för hur vi ska göra sen då jag också är utredd.
De ska nog bli varse att dom lever ett drönarliv.
;o)))

Harrypotterfilmen har vi nu sett ca 4 ggr och i morse såg vi på
Bugsy Malone med Jody Foster och jag hade helt glömt vilken
underbar musik det var i den filmen.
:-)

Nu skriver jag ej mer för långa inlägg är inte så skoj alla ggr.
Over änd out!;-)

1 kommentarer:

Klockan januari 14, 2006 4:48 em , Anonymous Anonym sa...

OOOH, Jag älskar filmen Bugsy Malone med Jody Foster. Har sett den en miljon gånger. :-)Men nu har videon varit paj bra länge så jag funtar på att skaffa den på dvd.
:-)
"My name is Tallulah ...lalalala"
Kram och trevlig helg

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida