måndag, januari 16, 2006

Tom och nervös

[edit senare samma dag]Läkarbesöket inställt. Jag blev mycket lättad eftersom jag fick en ganska svår ångestattack då jag upptäckte att jag måste åka hela långa vägen ut hit kommunalt. Fattar inte hur jag tänker?? Planerade att få återbesök jämna veckor då M är ledig, just för att jag är så här svag. Har .t.ex inga benmuskler knappt så jag halkar hur lätt som helst och nu är det hemskt halt ute då det bara är 0 grader hela jämra tiden. Längtar efter våren. Vill vara så pigg som möjligt också då jag utreds för adhd och inte ha ångest och sömnbrist till max så som i dag. Gick ju upp kl 2 i natt. Livet är en cirkus eller en bergådalbana.
Over and out! Glad är jag att läkaren är så rar föressten..D.S;-)[slut edit]


Känner mig nervös och lite tom i bollen.
Har inte nåt att berätta för jag glömmer ju allt nu förtiden.
T.ex när jag ser en films början så minns jag inte att den var bra eller dålig.
I går skulle M titta på Pirates of caribian och jag kom inte i håg vad den handlade om och om den var bra förrens efter 10 minuter in i filmen så kom jag plötsligt i håg att jag stordiggade den och att den är en av dom bästa filmerna jag sett faktiskt.
Gillar även Braveheart och jag tycker om tydliga, humoristiska filmer med vackra bilder och bra sammanhang med oväntade vändningar som sen ses hänga i hop på slutet.

Älskar Johnny Depps sista ord i filmen där han låter som en äkta sjörövare..*Joi ho!*
Men tänk att jag glömt meningen före Joi ho fastän jag ryyser av välbehag då jag ser och hör den repliken.

Måste på allvar fråga läkaren i dag om mitt dåliga minne och om det beror på medidicinerna jag äter eller innre stress eller både och eller om jag faktistk börjar att bli senil på nåt vis.:-/

Känner hela tiden nervositet för jag kommer inte komma i håg allt jag vill berätta om och fråga om för läkaren och psykologen.
Det är ju som det alltid varit genom mitt liv i skola och på jobbet= är en obotlig strula.
Min chef kallade alltid mig för strulan då jag kom på ideer och hade alltid nåt för mig på jobbet som jag behövde be om lov att få göra , när jag kom i håg att fråga om lov vill säga.

Hände rätt ofta att jag bara tog egna impulsstyrda initiativ och var dom bra så fick jag inte nån utskällning:-))

Nu kikar vi på spindelmannenfilmerna.
Ska vila en stund och sen ta krafttag och fylla i mina frågeformulär.
Som vanligt i absolut sista minuten:-/

See ya!

5 kommentarer:

Klockan januari 16, 2006 7:02 fm , Anonymous Anonym sa...

Jag glömmer ständigt, snart glömmer väl jag bort mig själv me :) eller :(

 
Klockan januari 16, 2006 11:30 fm , Anonymous Anonym sa...

Säger som Christina: det är mänskligt att glömma. Det är bara det att visa av oss är mer mänskliga än andra *fniss*. Skämt å sido, har man koncentrationsproblem (som jag vet att du brukar ha) så är det väl inte konstigt om man glömmer?
Ta upp det med läkaren i alla fall, för det är ju vikitgt att de vet hur du fungerar.

Nikita tackar för hälsningen på hennes sida.

Kramis!

 
Klockan januari 16, 2006 1:07 em , Anonymous Anonym sa...

Här har du en till glömsk en..
Är inne på Anitas linje; snart glömmer jag väl bort mig själv i affären eller nåt.. heh..
Vad tyckte du om spindelmannenfilmerna då?
Älskar de där filmerna och längtar tills de tre andra kommer ut.
Kram kram kram

 
Klockan januari 17, 2006 8:26 fm , Anonymous Anonym sa...

Ja du; jag som alltid tror att jag själv är glömskan själv. Även om man inte önskar folk att de ska vara lika glömska så är det iaf skönt att se att man inte är ensam om det. *ler*
kramis och ha en fin vecka!
//Laila

 
Klockan januari 17, 2006 9:51 em , Anonymous Anonym sa...

Hejsan!

Ja du, vad ska jag säga - senil är jag övertygad om att jag är på god väg att blir och det blir bara värre & värre. Att glömma saker kan naturligtvis bero på olika saker. Har man svårt att hålla focus så är det klart att man "tappar" en massa saker.

Skriv ner dina fågor till doktorn då du kommer på dem också tar du med dig den lappen dit.

Jag lägger upp dig hos mig bland "andra Bloggare"

Ha det gott// Monica

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida