onsdag, januari 18, 2006

Vet ej vad skriva om??

Hej! Har inget nytt att förtälja.
Vill tacka för alla kommentarerna ang glömska!
Men! Menar ni att
ni verkligen pass glömska som jag?
-Alltså kan ni inte heller komma i håg vad ni ser på tv om ni råkar byta tv-kanal medans reklam pågår?

Just nu sitter jag i ett forum för oss med npf och känner mig så stört maktlös men vill så gärna hjälpa en förälder därinne som har en son i vår sons ålder som är helt hopplöst taskig hemma med småsyskonen och föräldrarna.
Han har mkt troligt Asperger som det låter.

Jag vet ju precis vad dom slåss med därhemma och jag vet att jag vet varför han gör som han gör, men hur förklarar man det och hittar källor som stödjer det jag påstår?
Måste ut och surfa nu efter fakta.
Det är verkligen ett svårt handikapp att ha adhd/asperger/npf då man ovanpå allt har ODD, trotssyndrom alltså+ att man har svårt att leva sig in i att andra inte förstår eller känner att man inte menar illa med sina hårda ord osv:-(

Mer stöd i form av föräldrarkurser önskar jag oss i framtiden.
Folk blir ju helt överrumplade då de får t.ex 3 barn och 1 av barnen är helt annorlunda jämfört mot alla i hela släkten och man fattar bara inte om man fött djävulens barn eller vad det är frågan om?
Ingen har varit så bortskämd och ful i mun och man själv har då verkligen inte fostrat barnet till detta.
Men ändå händer det.
Det är ett handikapp och tyvärr så är det fula ord som handikappet består och en störning som gör att man vet hur man får bete sig och inte,men man kan inte göra det man vet=bete sig bra på grund av snabba impulser inifrån och som sagt dålig inlevelseförmåga.
I realtid.
Ofta kommer ånger om natten.
Ofta tror man själv att man är nog ändå jävulens barn och så spelar man rollen av denne då man int kan tappa ansiktet och vara vän och söt och rar helt plötsligt för då kan ju andra invaggas i tron att ens ilkseutbrott har gått över och att man nog kan uppföra sig bara man vill.
Detta handlar inte om vilja kan jag lova.

Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida