fredag, januari 06, 2006

Dyngsegt

[edit]Konstigt att klockan visar fredag 6/1 då jag faktiskt skriver detta den 7:e kl 00.56?[slut edit]
Rökfria på dagen 4 månader nu:-) Den 7 september fimpade vi:-)

Har haft neråtdagar där hjärnan inte vill samarbeta med kroppen.
Det är nog tyvärr så att även den nya anitdeppmedicinen slår
fel och gör mig apatisk, fastän den är lugnande.:-(

Blir så besviken då jag aldrig tycks bli mig själv igen och beslutet om
att skippa alla dom är sorternas mediciner börjar växa sig riktigt starkt nu.
Är så himla rädd för att värken tar överhanden igen bara, därför det är inget annat än morfinliknande preparat som tar ner smärtan på rimlig nivå.

Kikar på film och sover är det enda jag gör.
Vattnet kom tillbaka i går.
Tv-kanlerna är borta eftersom det fortfarande är snö på parabolen och för halt att klättra på taket där parabolen sitter.

Dagarna går fort och den 9:e ska jag till läkaren och behöva skämmas
över att jag inte varit och tagit blodprovet än.-(

Har så mycket att fråga om och vill helst ha med R och M som också behöver
undersökas.
R har fått röda svullna tår som kliar.
Han talar ju aldrig om var han har ont eller om nåt är fel ocn nu säger han
att han haft så här varje vinter i flera år????

M hade högt blodtryck sist han var hos läkare och han skulle kolla upp det, men M har
inte hunnit iväg än.
Han har ju också kramper på nätterna i underbenen så att han vaknar och skriker av smärta.:-(
Har läst att parkinssonsmediciner kan hjälpa mot detta.

Här låter det som att det bara är sjukdom och elände.
Vi är ganska glada än då och håller uppe humöret samtidigt som det är kaos.
:-)
Vi älskar ju varann och det är allra allra viktigast.

I övrigt tycker jag Orlando Blom är en snubbe som gör en annan "gumsjuk."
& så så klart Johnny Depp, men Orlando slår honom ändå märkte jag.
Har nu sett 3 filmer med Orlando i och han växer som skådis också i mina ögon. he he..:o))

Katten har lärt sig att knacka på fönstret där jag sitter med datorn.
:-))
Men det är så hemskt för jag fick svåra astma-känningar och har fortfarande väsande luftrör och vågar inte
släppa in honom nåt mer, om vi inte kan städa ordentligt emellan hans besök inomhus.

Sonen har vankat som en äggsjuk höna här över en läxa han har haft på lovet som han inte riktigt förstår hur eller vad läraren vill att han ska göra.
Detta har tagit på våra krafter mycket eftersom det krävs så många samtal med sonen som ändå bara leder till att han säger att han inte orkar eller inte fattar.:-(

Ja vi tror honom att han är trött och att han känner panik då han inte förstått själva uppgiften. Så hade både M och jag det under hela vår skoltid själva.
Just därför verkar vi inte kunna hjälpa våran egen son:-(((((

Jag är så pass ångestfri nu att jag visst kan sitta med sonen och traggla läxor, mne det går bara inte då han är så här bångstyrig.

Han vill ha sabbatsår och jag och M tycker kanske också att han behöver ett break så han hinner mogna lite mer.

Det är sååå jävla sjukt att inga såna här riktiga yrkesutbildningar finns längre där eleverna inte behöver sitta still hela dagarna.
R har jättesvårt att sitta still både på grund av att han har svår damp, men även på grund av annat som jag inte har lust att skriva om.

Snickare börjar R prata om, men jag tror ju att även dom har många teoriämnen, men kanske inte så farligt???

-Nån som vet vad som krävs för att bli utbildad snickare?
Höga betyg eller vad?

Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida