lördag, januari 07, 2006

skolfunderingar m.m

I dag vaknade och var så seg som en säck potatis.
Tog 2 treo och men först satte jag mig vid datorn och surfade
och fick ett sånt bra råd av Melpomene raringen!!:-)
Ska ragga efter promenadvänner.

Blev i alla fall helt plötsligt på gott humör och efter treointaget blev jag
supernöjd och belåten och smärtfri och pigg.
:-)

Har pratat massor med sonen om hans skolsituation eller rättare sagt han har pratat och frågat och jag svarat
och letat alternativ på gymnasieguiden


som är ett otroligt bra ställe där man kan
läsa om allt om utbildningar och även läsa frågor och svar från syovägledare.
:-)

Som läget är nu så lutar det åt att sonen får ta en sabbats-termin.
Jag tycker att ett år är för lång period och M är jätterädd att sonen vår ska bli försoffad.
Jag önskar att han söker ett jobb under denna perioden.
Han vill gärna jobba som tågkonduktör säger han.
Vem vet?
Kanske dom behöver folk på roslagsbanan i sommar?
Många saker blir det att ta reda på.

Vi vill även att R ska få träna på det bra dataprogrammet som heter robo-memo.
Det förbättrar närminnet/arbetsminnet avsevärt, men kostar minimum 6000kr för grundkursen och sen
kan påbyggnadsövningar behövas.
Men detta program sägs förbättra koncentrationsförmågan eftersom den sitter tätt i hop med just närminnet/arbetsminnet.

Detta kan vi då göra medans sonen är ledig.
Måste bara få ihop stålarna först, men det ska inte vara nåt problem, men lite oroliga är vi att det kommer nån jätteräkning
då dom börjar bygga och gräva här förstås.

I övrigt är jag skaparsugen och tycker att Åsa
beskriver så bra idag i sin dagbok om hur det ofta känns då man jobbar med en hemsida.
:-)

Vi har spelat playstation-spel jag och R nu på förmiddagen och det var så himla kul.
Det är spelet Abes exodus som vi spelar.
Jag som har varvat spelet flera ggr och räddat alla slavarna, har nu rostiga fingrar och hittar inte
knapparna så bra.
Sonen tjoade hela tiden åt mig , hur jag skulle göra och han beklagade sig högljutt över att jag fått så dååååligt minnneeeeee:o))))

Men han blev förvånad då jag återfick de gamla takterna och slingrade mig osynlig undan hemska maskar och larver som gör slarvsylta av en
på en 100-dels sekund om man inte är snabb..ha ha:o)

Jag ska ta kort på spelet och lägga in dem här sen då jag får ork.
Det är helt underbar grafik och jag är helt galen i just Abespelen som är i plattforms-format.
Har 2 st såna här 3d-spel med abe, men dom är inte lika roliga tror jag som inte spelat dem än.
Ha ha...bara tittat på en stund.

Katten knackade på fönstret direkt efter att jag ställt ut maten åt honom.
Han var så kelsjuk och så sugen på mat på en och samma gång och vet ni vad han gjorde?
Han valde MIG före maten..haja?!!!!!!
Vad gulligt!
:-)
Jag kunde då inte låta bli att ta upp honom i famnen och krama och klappa och klia honom en lång lång stund, trots risken för astmaanfall.
Som tur är gick det bra.
Har inte ens behövt byta tröja.
:-)
Men visst är det sött då man verkligen märker att katten gillar en för den man är och inte bara som en provider av käk.
;-)
Nu ska jag rita och byta tröja för säkerhets skull..
Ha det bäst!

2 kommentarer:

Klockan januari 07, 2006 11:00 em , Anonymous Anonym sa...

Jadu, med våra söner önskar man verkligen att skolan såg ut lite mer som förut utan så mycket teoriämnen... Vi ska på möte i skolan den 17 då min Jonny har ig-varning i en mängd ämnen.

Läser att ni fått nytt datum för inflyttning, oj vad skoj!!! Ser så fram emot att få se lite bilder. Och inte ska du lägga upp en husbyggarsajt... det räcker sååå bra med en bild då och då. :)

Vad duktig du är som klarar av att spela TV-spel. När Jonny var liten spelade vi Super-Mario och det blev jag riktigt bra på, men de nya spelen är alldeles för snabba för mig. Jag hinner inte med och jag skulle aldrig kunna åla mig under hemska maskar och larver. Du är en fantastisk mamma!!!

Många många kramar

 
Klockan januari 08, 2006 6:37 fm , Anonymous Anonym sa...

Hejsan Ankie!
Long time no see..
Iallafall från mitt håll..
*förlåt*
Tackar så mycket för alla dina bra mess med tips om phpincludes etc. Uppskattas ska du veta.. ja, jag uppskattar alltid dina mess. Har bara haft php i skallen så jag får inte mycket annat gjort såna perioder. Är totally osocial. Har bara lust att koda och har suttit dygnet nu men ska lägga mig snart.
Det är på tiden.
Önskar dig en bra fortsatt helg.
kram från Nina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida