tisdag, januari 03, 2006

Atjooo!

Prosit!
:-)
I dag har jag haft en skönhet som prytt både fönsterbräde och datastol här inne.
Blev liiiite allergisk, trots piller.
Det var så kallt så han fick massa gos och sova en tupplur, men nu är det ju lite synd om honom för han jamar utanför hör jag.:-(
Men han går säkert hem om en stund.
Såg att han kom hemifrån i dag på väg hit och ser fotspår i snön.

Det är så jäkla synd att jag ska reagera med astma för om det bara var lite nysningar och klåda så står jag ut.
Stod ju ut med detta i många år då vi själva hade katt, men sen kom astman och den är livsfarlig att leka med.
Ändå gör jag det.
Jag kan inte vara klok antagligen.
Men kärleken till katter är så pass stark.
Har en känsla av att om jag är försiktig så kan detta gå i enstaka fall att ta in honom och kortare stunder om jag bara kan byta kläder , tvätta mig och spreja mig rejält.

Hade ju trott att vi eventuellt kunde skaffa oss utekatter sen då stora huset är färdigt så kan dom sova i lilla stugan kanske.
Men jag tror inte det går.
Vet inte.
Vi hade ju en hel bunt halvvilda katter här förr om åren och det gick bra så länge nån matade dem året runt.
Vi bodde inte här mer än på helger, lov, somrar, men en grannfarbror bodde permanent så han matade dem.
Då kurade de under husen och verkade må jättebra av att bara klappas då de själva ville och dom var heltids-ute-katter.
Men när han flyttade så var dom tvugna att skjuta vildkatterna för dom skulle inte klara sig själva i isande kyla.
Så gott om mat finns det inte på vintern att dom kan hålla värmen i kroppen t.ex.

Men denna gästande missen vi har nu på besök.
Han är välgödd till max han.
:-)
Han klarar sig alltid.
Är i alla fall så glad då jag fått klia och klappa och mysa med missen som tyr sig till mig och numera bits han aldrig.
Jag får ta hans matskålar t.o.m och jag får numera lyfta på fossingarna, men han går och står gärna nära mig helst hela tiden och så spinner han på högsta volym och stryker sig hela tiden mot mina fötter och tår.
:-)
Söööööööööööt!!!!!!!!!!!

I dag har vi ingen tv och inget vatten.
Vi har sett igenom hela saganomringen-triologin.
Den är sååå himla bra.
Jag har inte kunnat koncentrera mig förut, men i går och idag fick jag fokus åter och klarade att titta på allihop.
I kväll ska jag se såna här extrafilmade dvd-skivor om sagan om ringen.

Men börjar redan bli sömnig.
Vaknade kl 5.30 i morse.
Det var meningen att vi skulle åka till sjukan så jag fick ta mitt blodprov men M stannade i stan och sov i stället då han varit uppe i 1 dygn och hade jobbat natt.
Han måste få sova och det är inte bra att köra bil hit ut då man är dödens trött.

Jag har också tjocka luntor med frågor som jag ska skriva svar på inför adhd-utredningen.
Det känns som att jag aldrig kommer få tillräckligt med fokus-förmåga för att hinna göra dem, men jag MÅSTE!!!!
Så är det med den saken.

Pratade länge med Lotta i telefon och det var så roligt för vi hade så mkt att prata om, men som vanligt blir jag trött efteråt, men det kändes inte lika hemskt som annars. Jag brukar ju bli så yr. Detta uteblev nu denna gången.
PUH!
:-)
Om en stund ska jag ringa och väcka M.
Ska ringa mamma också och fråga vad det blir för väder.
Om det ska vara så här kallt ute länge till.
Mina händer mår ju bra, men vattenrören fryser , men jag tror nu att det bara är att isolera lite till längst upp på rören, dit inte micke hade nån ståltråd kvar att linda isoleringen.
Då det kommer på plats får jag för mig att vattnet kommer eftersom det rann en liten stund ur kranen nyss.
& vattnet fanns ju kvar ända neråt 10 minusgrader, först då det droppade till 13- så frös det och annars har det ju frusit vid ca 3 minusgrader.

Babbelbubbel om sånt som ingen kan bry sig om..ha ha..:-))
Kram och over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida