måndag, januari 02, 2006

Husbygge

:-)
Nu fick vi besked om att vi flyttar in i mitten av april i det nya stora huset som kommer hit färdigbyggt i sektioner.
Det är på 153 kvadrat.
Som mest kan vi nog få typ 7 rum och kök, men vi ska lämna ovanvåningen med öppen planlösning så länge.
YES!!!
Det är 2 månader tidigare än vi beräknade.
Innan dess kommer här grävas och sprängas och vi är så förväntansfulla
över hur det kommer se ut.
Vi har en sån söt ek och ett sånt fint litet berg där flaggstången står, men
vi måste offra detta av naturen så fina..*snyft!*
Allvarligt.
Jag är lite av så som indianerna=att jag inte vill göra sår i naturen.
Detta blir ju då a HUGE WOUND.

Gäller att be om förlåtelse ordentligt till moder natur.

Vet inte om jag kommer orka göra en sån här ordentlig husbyggar-hemsida, men några foton och lite text kommer det allt att bli.

Men det är stor skillnad att leva på 47 kvadrat med sovrum som är så små som kojer på en båt ungefär , mot att få bo i stora luftiga rum.
Köket i nya huset är strre än halva detta t.ex.
Vardagsrummet likaså och övervåningen är som 2 såna här hus.

Förr tyckte jag det gick så himla bra att bo här trångt,på sommaren och på loven, men då var jag frisk och M orkade så pass mycket mer än nu och vi hade det städat och fint.
Sen har vi släpat grejer med oss hit ifrån en stor 3:a och ja det ser för djävligt ut helt enkelt.

Mamma och syrran ser ut som frågetecken då jag berättar att vi inte mår så bra här ute, eftersom de alltid förr sett mig stråla som en sol och må bra av att bo här ute förr.
De kan nog aldrig nånsin leva sig in i hur vi haft det dom senaste åren.
De flesta som hör mig klaga tycker nog att jag är enormt otacksam bara.
Inget att göra åt.
Man kan inte alltid bli förstådd.

Bara en sån sak som att kunna röra sig inomhus och få musklerna att röra på sig.
Här sitter och ligger man ju hela tiden, eftersom man inte kan gå omkring i röran.
Vi har alla 3 tappat muskelkraft.

Värst är det för sonen ,som är så lång, att vi satte upp en loftsäng i hans rum.
Han går numera krokig och böjd, för att inte slå i huvudet och jag ser att han böjer sig även då han går i rummen här där han kan räta på ryggen:-(

Japp!
Nu kommer snart massa stora maskiner hit och brummar och skrämmer bort missen.
Lilla katten stackarn!
Han tror väl att vi blivit onda plötsligt:-(
Hoppas han förstår.

Nu ska jag laga en frukost-lunch.
See ya!

1 kommentarer:

Klockan januari 02, 2006 2:14 em , Anonymous Anonym sa...

Hello raringen!

Tror det kommer bli jättebra för er att få mer utrymme. Det blir ju så mycket lättare att hålla ordning om man har plats att stuva undan allt bråte. ;0)

Adressen till Stefans sida är: http://familjenasp.se/stefan/gallery.html .Under rubriken "links" hittar du bl.a lite forum och sådant med andra artisters alster på.

Kramkram på dig!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida