onsdag, december 14, 2005

Skrivit i låsta dagboken

Har skrivit i låsta dagboken.
Lämnar tyvärr inte ut lösenordet till fler just nu.

Har gråtit och inte mått så bra, men samtidigt har jag några timmar emellan där jag mår hyfsat och då har jag ritat lite grafik.

Det händer ingenting särkilt så jag har inget att berätta.
Vi hade planer på att åka till Ikea, men dom sket sig då jag och M inte kan sova på normala tider:-(
Inte heller kan vi åka med bilen under rusningstrafik och måste åka då det är lite trafik för bilen är i så dåligt skick.

Tittade på reprisen av Lasermannen.
Jag som trodde att jag skulle minnas 2 program som jag stålsatt mig att se missade det ena och nästan det andra.
Vad fasen är det fråga om?????
Har jag kanske blivit senil ändå?
Kanske är det början till tidig demens?
Jag är allvarligt rädd kan jag tala om.

Over and out!

2 kommentarer:

Klockan december 14, 2005 4:15 fm , Anonymous Anonym sa...

Halloj i natten!
Nu blev jag riktigt nyfiken. Men vari består vitsen med att blogga och ha en "låst" dagbok?
Menar alltså, om man skriver på nätet, så spelar det väl ingen roll om det är på bloggen eller "låst"? Eller delar man upp tankarna, så vissa kan läsa det ena, och andra får läsa det andra?
Hur vet du vad du skall skriva var? Eller är det så, att dom som "håller med" får tillgång till det låsta? I så fall, varför har man en blogg? Varför skriver man i så fall inte i en vanlig dagbok, med pappir och penna?
Ärligt, jag förstår inte vittsen.

 
Klockan december 17, 2005 3:57 em , Anonymous Anonym sa...

Till Rita: Om du inte förstår vitsen med att ha lösenordskyddad blog så kan jag berätta det för dig.
Man kanske har behov att ventilera av sig om saker man inte vill vara för öppen om. Inte bara för sig själv utan för de man vet känner en lite bättre och som kan tolka de skrivna raderna rätt.
Man kanske har svårt att prata om "problem" med andra; man kanske inte vill belasta andra.. men skriver man låst och ger ut lösenordet till de få man litar på och känner bättre så är det upp till var och ens om får läsa om de vill engagera sig eller komma med reflektioner.
En del har behov att ventilera och en lösnrodsskyddad blog är utmärkt för detta.
Jag skriver bakom lösen också då jag har behov att dela med mig och få reflektioner av andra.. vill inte skriva om mina döttrar, deras skola, arbete etc öppet så därav låst.
Inga konstigheter egentligen.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida