måndag, december 05, 2005

Ursinne

Goddag!
Mådde rätt bra ända tills jag fick mejl från ett visst jätteförtag.
Jag har reklamerat en vara, eller rättare sagt=10 varor som jag köpt på en sajt via internet av detta företaget.
Deras mejlsvar får mig att bli grinfärdig och det går inte över.
Jag är ilsken helt enkelt.:-/

Kan inte berätta vad det gäller mer än principiellt.
Jag anser att detta stora företag är totalt icke-serviceminded som kan ge sig på att erbjuda en så här pass bra tjänst och sen inte ta ansvar för densamma.
När det går fel.
Jag är så arg och så besviken.
I det här fallet finns alla bevis som behövs för att förstå att jag ska få ersättning, men deras lagar och avtal ligger efter med 300 år.
Ja! Det är faktiskt sant att det är just typ 300-åriga regler nära på.

Jag ska berätta sen om jag måste löpa hela linan ut, vilka dessa är och sen ska jag aldrig nånsin mer använda nån av deras betaltjänster om dom inte ersätter mig eller efterkommande kunder.
Lovar!
Måste dock fråga er en grej=
Vet ni om ett avtal är ingånget då man får en orderbekräftelse via mejl om att summan är avdragen från bankkontot??
Vad gör egentligen att ett avtal räknas som ett avtal?
Har ju hört om att muntliga avtal ska gälla till och med om de träffats i en korridor, mellan t.ex en anställd och arbetsgivaren.

Det är nämligen så att för att jag ska få rätt så måste det räknas som att vi ingått ett avtal, firman och jag.
Jag tycker vi har gjort det, eftersom de har alla mina personuppgifter och de har adresser och de har kvitton på betalning och dom har lovat att deras varor är ivägsända, men de har inte BEVISAT att dom verkligen packat och sänt skiten:-(

Är SÅ jävla besviken och arg och lite ledsen och det sitter ju i i timmar då man har adhd och fel på dopaminbalansen.
Måste få upp balansen genom att göra nåt kul så jag blir glad igen.
Men vad?
;)
See ya!

5 kommentarer:

Klockan december 05, 2005 2:02 em , Anonymous Anonym sa...

Kontakta konsumenverket (www.konsumentverket.se), de borde ha svar på dina frågor. Stå på dig!

 
Klockan december 05, 2005 3:14 em , Anonymous Anonym sa...

Hej
Är väl inget proffs på avtal men nog verkar det som om ni har ett avtal. Har köpt en hel del på internet och (peppar, peppar) det har aldrig varit några problem.

Om du har ork så stå på dej.

Gerd

 
Klockan december 05, 2005 4:04 em , Blogger Min kopp te! sa...

Tack snälla för peppningen!
Ska ringa konsumentverket och fråga om fler än jag klagat på detta företagets fasoner till att börja med.
Kram på er!

 
Klockan december 06, 2005 1:10 em , Blogger Akut Insikt sa...

Ja ni har ett avtal, men är det ett ljuskyggt företag så skiter dom nog högaktningsfullt i att skicka grejorna till dig. Sedan vips så är de borta. Dina pengar likaså. är det ett seriöst företag bör de utan några som helst problem kunna visa att de skickat dina varor (med spårningsnummer hos posten eller vilken leverantör det nu kan tänkas vara)

 
Klockan december 06, 2005 1:21 em , Anonymous Anonym sa...

Kopplade inte hela sammanhanget nu.. men kan svara på detta.

Vad gör egentligen att ett avtal räknas som ett avtal?

Det grundläggande för ett avtal är att det ska hållas, dvs att de personer som har träffat avtalet är bundna av det.
Enligt avtalslagens regelsystem kommer ett avtal till stånd genom att en person lämnar ett anbud med ett visst innehåll. Sedan mottagaren har lämnat en accept (ett svar) som överensstämmer med anbudet, är dett avtal slutet.

Det kan röra sig om både muntilga och skriftliga avtal. Du har handlat och de har tagit betalt.. det är ju lika med ett "tyst" avtal.

Jag tycker i detta fallet att säljaren inte uppfyllt sina skyldigheter. Det blir ju ett avtalsbrott från deras sida Ankie.

Läste detta när jag läste juridik men det är oerhört omfattande..
Tcker som lilla ego skrev..kontakta konsumentverket.

Eller kanske att Karolina Lassbo - En Glamourprinsessas dagbok
kan ge dig råd.
http://karolinalassbo.blogspot.com/

Stå på dig Ankie. Skulle ha kokat av raseri jag med.

Kram och hoppas det ordnar sig

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida