söndag, december 04, 2005

Lingonv

Japp! Då startade den och det var då tur.
Kändes som jag skulle sprängas av hormonstormen.
Antagligen behöver jag bara be läkerskan om att få höja med 10mg av Seroaxt de här jobbiga pms-dagarna.

Idag har jag bara sovit.
Helt kaputt blir jag ju av lingonveckan.
Men det brukar bli bättre mot slutet.

Katten blir jag bara mer och mer allergisk emot.
Kan kom in och strök sig mot mig med sin söta päls som det var lite duggregn i.
Han vill torka sig mot mig, tror jag.
;-))
Men då började jag stornysa direkt.

Det är också olika på min dagsform och just nu vet jag att immunförsvaret är sämre för det blir det ju kring mens.
Har även allergitabletter som funkar bra om jag bara kommer i håg att ta dem.

Ska till syrran på julafton och dom har en underbart gullig hund.
Svart labrador som heter Chili.
De har dock så stor lägenhet så jag tror jag kan andas.
Värst är det i trånga rum som är alldeles för uppvärmda och där det inte finns nånstans att gå ut.
Jag måste kunna gå ut och få luft om det blir kris annars får jag ju panik.
Liten balkong har syrran, även om de bor mitt inne i sthml city i trafiksmeten, så är den balkongen mot en grön ganska stor gård.

M chockade mig genom att berätta att han ska jobba minst 5 julaftnar i rad:-(((((
Jag som har frågat honom och tyckt att jag fått svar om att dom bara jobbar varanann jul, men jag har alltså hört fel:-((
Jälva skit.

Jag och R ska försöka ta en taxi hem på julafton och kanske kanske åker vi hit ut och betalar den typ 1000lappen detta kostar.
Jag ska ringa till taxi och kolla om de har nåt humant pris för såna som oss som bor så här knasigt till.
Jag menar att man kan ju få åka till Arlanda billigt.
Jag kanske kan locka med att om vi får ett bra pris så kommer vi att åka med dem 5 julaftnar i rad.
Man kanske kan beställa alla 5 resorna i förväg och få ett jättebra pris?
Vad tror ni?
:-)))

Nu steker jag kyckling i ugnen och kokar potatis och ska göra gräddig kycklingsås till.
Allt är försenat i dag då M jobbar över 2 nätter i rad och jag somande huxflux.
Sonen är jääätttehuuungrig stackarn!!!
Men vad bra med pengar det blir.
ca 6000kr blir det.
Puh!
Men M hade faktiskt feber i går och i förrgår, men tydligen kände han inte av den på jobbet på natten.
Mysko pysko.
Men han är en slitvarg också.
:-)
Ha det bäst alla i cyber!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida