torsdag, december 08, 2005

Läser om adhd

:-))Älskar den här sajten där en vän till mig översatt en amerikans text. Jag tror amerikanen är en läkare som har adhd själv, men minns inte säker om han är läkare. Får kolla sen.

I alla fall är det så himla uppflyftande att få syn på sig själv.
Jag har inte läst nåt om adhd på väldigt länge, utan mest pratat på attention forum och med vänner som själva har funktionshinder inom npf-spektrat.

Har blivit så otrygg i mig själv efter en massa sociala krachar med såna som inte har nån npf, tror dom ..He he..-)

::Läs här::
så får ni se en grej jag känner så otroligt väl igen mig i.

Ja föressten känner jag igen mig till 300 % i allt som berättas på denna hemsidan.
Väldigt roliga och träffsäkra beskrivningar av mig..host! Jag menar förstås oss med adhd..;-))

Har inte haft lust att sitta vid datorn.
Börjar ana att mediicnen jag äter nu gör så jag blir mindre intresserad av nätet.
Åtminstone då jag har kraftig värk samtidigt.
Nu känner det rätt bra att skriva och ladda upp filer på min hemsida, m,en då det värkte bara låg jag ner helt apatisk och försökte stå ut.:-(

Seroxat verkar påverka mig så jag blir mer samlad och väldigt lugn.
Ingen ångest eller nervositiet, men då jag får värken så blir jag lite nervös och ja jag mår dåligt helt enkelt.

Har tyvärr inte fått sån bra effekt som jag trodde av att bli av med värsta ångesten.
Jag sitter fortfarande kvar i nåt slags *klister * ala exekutive inhibering och orkar inte ta i tu med nånting och ligger mest ner i soffan eller på sängen.

Ändå mår jag bättre psykiskt och har fått lindring av den fysiskt plågsamma ångesten.
Har också mycket bättre minne, tycker jag.

Nu oroar jag mig för att inte komma iväg ut och klara att åka buss och tunnelbanor då jag ska till sjukhuset den 21:a december.

Mamma och min syster har lovat att följa med och jag är SÅ glad för det , att dom kunde båda två.
De ska berätta för läkare och psykolog om hur jag var som barn.
Nu kommer de ju inte ihåg så mycket, men det kanske klarnar då vi väl sitter där.
3 timmar kommer första besöket ta.
Sen blir det antagligen några dagar med psykologtester.
Fylla i massa självskattningsformulär ska jag också göra och det jag är mest rädd för där är att det ska vara så många frågor med liten text.
Jag ser så dåligt trots ganska nya glasögon.
När min älskade utreddes för sin adhd och högfungerande autism så fick han göra testerna med läkaren, fast via datorn och han hade då dessa pappren i knät och jag ville läsa lite för å se vad dom frågade om.
Jag såg ingenting..
Alldeles för liten text och alldeles för många frågor=bergis flera hundra stycken.:-/

Nu måste jag in på adhd-sidan jag länkade till för jag såg att det stod nåt om att vi med adhd inte kan följa regler.
Det har jag ju som ni vet blivit anklagad för.

Mat ska ätas=kycklingrester.
Ses!
Kaffe ska kokas också och jag tjuvrökte inte i går.
NI vet att jag sagt att jag får röka den 7:e varanann månad.
Jag hoppade det denna gången..Hurraaaaaaaaaaaa!
:-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida