onsdag, oktober 05, 2005

Mår ganska risigt

Har nog inget att tillföra idag.
Har sovit och klurat på hur det kan bli fel med mina tuber.
Fick jättebra hjälp av Kraxa och nu ska man snart kunna ta hem mina tuber med
winzip åtminstone, men det krävs en del pyssel först.
Nu är det nog ingen kris att jag måste ta bort länkarna till tubesidorna då jag har en väldigt obesökt grafiksida.
Tur det när sånt här händer.
;-)

Har läst på nätet om ett intrenetgräl och blir ledsen för alla inblandades skull eftersom jag tror att det egentligen borde gå att lösa sen ,då alla känlsor lagt sig.
Har inget med det att göra men man får ju med det att göra eftersom jag läser om det.
Det är svårt att inte liksom tycka till när man läser.
Är van att kommentera hos folk vad det än gäller och här kände jag ju att jag inte har nåt med saken att göra, men man känner sig ändå ledsen på nåt sätt då man hör talas om det och då blir jag påmind om alla de ggr jag själv varit i bråk på nätet.

Det går att lösa såna här gräl för det har jag varit med om och det brukar gå först efter en tid har förflutit.
Bästa och mysigast vore ju om alla kunde garva åt sig själva och sen ta varann i hand och be om ursäkt för sin del.
Man är alltid 2 om ett gräl, men ifrån 2 olika utgångslägen så att säga.

Det händer ju också att man blir osams och sen blir det tystnad.
Jag har en sån osämja på¨G just nu och än har inte mina känslor lagt sig tyvärr i just det grälet.
Har svårt att göra mig till och skriva till denne så jag väntar tills jag känner helt att det känns bra inom mig igen.

Har fått en liten ide i mitt huvud om att ordna nåt ställe på nätet där man kan lösa konflikter rent principiellt (alltså inte peka ut folk med namn osv)och där alla kan bidra med sina storys om hur det blivit sams igen t.ex.
-Tänk om man på så vis kan sätta upp förhållningspunkter om hur man ska bete sig stegvis i en konflikt?
Få verktyg att låta bli de värsta grälfällorna.

Men kanske är det så att det finns så många olika synsätt och värderingar att detta är omöjligt?

Har ju läst om *internettroll*=personer som går runt i forum och bara bråkar genom att ta ämnet i fråga och sen bomadera det med tvärsomåsikter liksom.

Ska leta efter en länk till en ordförklaringslista som jag ska ha nånstans här i bloggen.
Höll på att ramla baklänges av förvåning då jag upptäckte att detta fenomen har ett namn=internetrolls.:-)

Nu ska jag lägga mig en stund på sängen därför att jag har oro-ångest inför minst 2 grejer som jag tyvärr inte kan delge här:-(

Ses!

3 kommentarer:

Klockan oktober 05, 2005 11:50 em , Anonymous Anonym sa...

Tack för ditt mess hos mig. Har inte hunnit tacka för dina reflektione. Du är väldigt klok du Ankie. *Nina like*
Nä, internettjaffs är inte roligt och jag tänker inte heller redogöra för något här. För min del är det utagerat. Allt blev så stort eftersom fel personer kände sig utpekade när jag tog en vän i försvar. Lätt hänt att folk misstolkar etc och självklart tycker och tänker jag en massa hela tiden men som sagt; det är inga perosner jag står eller har stått nära så för mig är det skitsamma ... inga jag gråter över.. den enda jag brydde mig om var min väns utsatthet.
Tackar så mycket för att du är så bra på att skriva kommentarer och har så intressanta åsikter och tanekgångar.. skäms nästan när jag tänker på hur dålig jag är på repons gentemot fantastiska männsikor som dig men du vet ju att det går upp och ner. Vissa perioder har man mer att säga och handra perioder inget.. heh.
Kramizar till dig och gonatt.

 
Klockan oktober 06, 2005 7:36 fm , Anonymous Anonym sa...

Ankie, du har alltid något att tillföra! Jag håller med Nina om att du alltid har så kloka och genomtänkta reflektioner.

Det finns förresten olika typer av Internettroll. Förr hade jag en länk till en rolig sida med bilder på de olika typerna. Måste leta efter den och skicka länken till dig.

Många kramar från Agneta med en släng av adhd. ;)

 
Klockan oktober 06, 2005 7:49 fm , Anonymous Anonym sa...

Jag hittade länken. Det är bara så bra!

http://redwing.hutman.net/%7Emreed/

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida