onsdag, september 28, 2005

Ulf Lundell

Tonsättaren av mitt känsloliv.
Det som skrivs om honom numera här och där. Om det tycker jag inte.
Detta är till exempel INTE min kopp te.
Detta tror jag inte på.
Som hon skriver.

Blir också jävligt förbannad på hur hon skriver om det som hände Björn Ranelid.
Han fick skit för sina stora läppar , som svullnat på grund av sjukdom och när han pratade och berättade utan att bli avbruten, så grät jag med honom.

Blir aslack då Ulf Lundell får skit bara för att han är karl, 50 år och har lyssnare till sin musik.
Han får då höra att det bara är 50 åriga gubbar som sitter och runkar till hans musik.
VA?
Ja och så jag då.
Jag lyssnar och har lyssnat på hans skivor sen jag var 16 år och jag är själv 46 år.
Det brukas sägas att man alltid har idoler som är ca 10 år äldre än en själv.
Jag har en sån idol=Ulf Lundell och jag är kvinna och jag runkar inte och oanerar inte heller till hans musik.
Det händer i bland att jag stryker och surfar på datorn eller har folk här på bjudning barnkalas då jag poppar skivor av Uffe.
Men inte fan kan man bli kåt av hans musik heller!!??
Är det allvarligt ärligt talat någon som kan asocciera till sex, med hans texter och musik=
I så fall kanske ni runkar till Kalle Anka också????!

-Börjar faktiskt undra vad det är med alla kolumnister ala unga kvinnor och medelålders sådana också föressten????

-Har de problem att lyssna färdigt på folk som råkat illa ut, om de råkar ha grå tinningarnas charm och är i 50-60 års åldern och är kända författare och berättar om att det gör ont att bli mobbad så är det fel för det är ju en med snopp som klagar??

-Är dom kanske kissnödigt avundjuka för att de själva ännu inte presterat nåt inom litteraturen som kan mätas med dessa?

-När får vi höra avis-snack om nån medelålders äldre framgångsrik författarinna?
Vågar nån av dessa säga nådens runka-till-din-bok-ord om t.ex Kerstin Thorvall?
Nä! Skulle inte tro det va?
Det är ju inte samma sak som att klippa pungen av en äldre karl?!
Eller?

Är såå jääävla förbannad.
Älskar Ulf Lundells texter och musik alldeles oavsett hur många år det gått och jag är inte ensam.
Jag lovar.
Inte ensam i fanklubben.

1 kommentarer:

Klockan september 30, 2005 3:54 em , Anonymous Anonym sa...

Hej du kära 59:a - himla bra årgång måste jag säga...:)
Jag är bara inne en snabbis för att önska er en fin helg!

Jag har inte hängt med alls om snacket om Lundell. Han är inte min favorit, men gubben gillar honom däremot.

*Kram!*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida