onsdag, september 21, 2005

Hälsostart

NU ska jag börja ta hand om mig och min hälsa ska utvecklas till det bättre.
NU
anmälde jag mig ::hit::
Har läst och hört lite grand om detta och är övertygad om att det är ett bra sätt.

Jag behöver hållpunkter för att kunna koncentrera mig och det erbjuder de här och också stöd.
Nu sitter och skuttar på stolen här för jag vill börja genast.

Min morgonpromenad innan frukost ser jag fram emot.
Nu ska det äntligen bli av.

Tänk att kunna berätta för husläkerskan att jag börjat ta hand om mig för att minska det höga blodtrycket.
:-)
Ska ringa och beställa tid i morgon hos henne för det har jag lovat henne för en uppföljning av blodtrycket sen jag ökade på dosen med Cozar.

Kanske är ni fler därute som kommer att bli medlemmar?
I såna fall synns vi i forumet därinne.
Är så strålande glad just nu.
:-)
Målet är ,dessutom, att få minska min byst i en operation och då ska jag väga 69kilo & så då får jag genast kasta mig under kirurgernas skalpeller, är jag lovad av läkarna.
Men om jag inte tycker brösten är för tunga eller jobbiga så hoppar jag det ingreppet eftersom det faktiskt kan vara livsfarligt med en så stor operation.
Vi får väl se.

Jag har ett foto på mig själv då jag var 21 år & naken i duchen
och där är jag så smal som en sticka och brösten ser så evinnerligt små ut, men syrran påminde mig om att jag aldrig nånsin haft bröst som man kan kalla för små.
Men i jämförelse med nu är dom rena knappnålarna kan jag tala om.
Ses!

3 kommentarer:

Klockan september 21, 2005 8:14 fm , Anonymous Anonym sa...

Välkommen i gänget.
Här är morgonpromenad och frukost avklarad. Blir ingen långpromenad på morgonen, bara en kvarts rastning av hunden (himla smidigt med en hund som tvingar ut en).
Nathalie är hemma idag med magvärk, så det återstår att se om jag kommer iväg på någon långpromenad idag.

Lycka till!

Kramis!

 
Klockan september 21, 2005 1:49 em , Anonymous Anonym sa...

Tycker du är duktig, Ankie! Å jag hoppas det ger resultat snabbt, så du blir mer motiverad att fortsätta. Här hjälper varken promenader eller annan motion. Har fastnat på mina 72kg. Grymt irriterande. Antar att det är en kostomläggning i antågande för min del...När jag får råd och har tid, typ! ;) *s*
Kram igen!

 
Klockan september 13, 2006 11:59 fm , Anonymous Anonym sa...

Lycka till med viktminskningen!

Jag har länge funderat på om vi skulle göra något test av viktminksningstjänster i vår nättidning Nyfiken vital.

De måste ju fylla en väldigt viktig funktion och de bör ju gå mycket lättare att gå ner i vikt om man kan diskutera med andra.

Jag tror förresten inte att det är direkt avgörande om man tar sin promenad på morgonen och kvällen.

Visst förbränner man mer i morgonen, men på det stora hela jämfört med alla energi som man alltid förbränner under en timmes promenad gör det efter en två till tre veckor knappast någon skillnad alls längre.

Då har kroppen kommit igång och höjt fettförbränningen ändå.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida