måndag, september 19, 2005

css-problem

Ja herre min gud!
Har suttit med mitt ena css-dokument hela natten.
Antalet uppladdningar torde överstiga 10000.
-Hur fasen kan css-koden validera , fastän dess funktion inte synns på sidan?Har fått gissa mig fram och prova om och om och om igen och samtidigt måste jag tömma temporära filer hela tiden mellan varje uppdatering för annars stannar felen kvar som iofs då inte var några fel enligt "facit"??
*muttrar & morrar*.

Fick i alla fall till länkarna tillslut och nu törs jag inte ändra på nånting, fastän jag nog helst skulle vilja få bort underline-overline-strecken, men jag ska se om jag inte kan vänja mig vid det.
:-)
Har också gjort om hela min grafiksida och det var alltså även den sidans css som jag fick pilla med samtidigt.
Sådan tur då att jag blir rätt nervarvad och lugn då jag får bygga kod och ha mig.
Nu var det rätt så lugnt fastän felet var så himla envist.
Jag visste på något sätt att jag skulle lista ut hur , även om det tog sin lilla tid.
Inte hade jag nån nytta av webdesignskolans css-tips heller
och massa andra css-guider på nätet kunde inte heller de hjälpa migdenna gången .
Annars är ju webdesign-skolan bäst i hela världen vill jag påstå.
:-)
Men inte ens fastän jag råkopierade deras kod, funkade det.
Validera?? ..Jo visst!!!!!!Självklart gjorde även deras kod det, men effekten jag ville ha syntes inte i alla fall, mer än på nån enstaka länk och så ska det ju bara inte vara.
-Hur 17 kan det bli så`??Koden styrs ju helt av en css-mall som är kopplad till php-head-include s a s.
Länkarna är ju exakt på pricken likadana så hur bara 1 av dem visar effekten fick mig verkligen att poppa popcorn med min enda hjärncell här hemma.

Dessutom blev en rubrik lilafärgad helt plötsligt så jag blev tvungen att leta rätt på idiotsäkert säkra websäkra färger helt plötsligt.;))

Det har ju funkat fint i flera månader med den färgen jag hade innan så varför den huxflux blev lila är ju också en jävla gåta.

Nu orkar jag inte validera nya grafiksidan förrens i kväll/natt kanske och en del är fel även på vanliga sidan såg jag.

Gääääääääspar!:-)

Kaffet är färdigt och sen ska jag soooova vill jag lova!
M kom hem redan 4.30 och jag höll på å skita i brallan då nån röck i dörrhandtaget och sen blev det tyst i 5 minuter.

Knäna hann börja dallra på mig och all saliv försvann ur käften på mig och jag gick och tände i hallen och tänkte lyssna vid dörren då jag hör M ropa att jag ska öppna.

VILKEN LÄTTNAD att det var han.:-))
De har aldrig fått sluta tidigare så här förut, om inte M planerat det i förväg och då har ju jag varit beredd också.
:-)

Skickade väg min solskensunge till plugget nyss.
Han ser så himla glad ut varje morgon då han ska gå ner till bussen och jag önskade honom en bra dag och han sa: "självklart mamma! Ska den vara bra" och han log så jag såg skrattgroparna.
Myyyyyyyyyyyyser!
:-)
Kaffe var det ja!
Ses!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida