torsdag, september 15, 2005

Bra dag!

Vaknade kl 4.30.
Väntade oroligt på att M skulle komma hem.
Alltid lite rädd då han kör bil och det är nära på en tvångsgrej jag håller på med, därför att jag måste alltid säga *kör försiktigt* .Annars är jag skitskraj att det ska hända en olycka:-(
Har haft andra såna ocd-prylar för mig som jag fått söka vård för och i detta fallet försöker jag trycka tillbaka känslan, tvånget innan det blommar ut och blir handikappande.

Nåväl!
M kom och jag slappnade av och vilade i sängen fram tills kl 8 då jag satte på en panna lut=kaffe.
:-)

Mamma och syrran kom inte förrens ca 12.30 och jag hann faktiskt med att göra rätt så fint här inklusive göra mig själv ren och väldoftande.

Vi fikade och gick sen en liiiten promenad i regnet.

Munnen gick i ett på mig.
Vi har så mkt att prata om som t.ex huset och jag försöker låta bli att babbla och ta över så inte de får nån syl i vädret, men i dag var det stört omöjligt.
Hade velat låta syrran prata färdigt om massa intressanta saker de får lära sig på psykologlinjen.

Gjorde sen hemgjorda hamburgare och kokte spagetti.

Nu sitter jag och gör tuber.
Har gjort en på en ball fjäril som jag fotade i dag och det är ett otrooooligt pillergöra att få kanterna fina på tuberna.
Om ni undrar vad en tub är för något så är det en bild som man kan spreja på en annan bild som t.ex en blomma på en bild med gräs på.
Ja ::här kan ni se några av de tuber:: jag gjort förut.
De är förminskade och blir ganska mkt större då man zippat upp dem till sin egen dator och dom kan bara användas i ritprogrammet paint shop pro version 7-9.

Nu har jag cirka 4 bilder som gör sig skitbra som tuber, men då jag påbörjade att skala av kanterna på en järntupp så lade programmet av och den förhatliga internet-explorer-har-upptäckt-ett -fel-och -måste-avslutas-skylt-helvetet dök upp och stängde ner alla program som var öppna..
Satan vad förbannad jag blir varje gång det händer:-(

Nu låter det som att jag är sur som citron, men det är jag icke.
Mår som en prinsessa i dag och är glad.
:-)
Orkar dock inte skriva mer.
Varför skriver jag så himla lååånga meningar för?
Skriva kort och ledigt och lättsmält är tydligen helt omöjligt för mig.

See ya!

1 kommentarer:

Klockan september 16, 2005 10:41 em , Anonymous Anonym sa...

Bara en fråga... hur ofta kör du defragmentering på din dator? Det där internet-explorer felet brukar väääääldigt ofta dyka upp om hårddisken/arna är för fragmenterade (filerna ligger uppdelade i små små bitar huller om buller på hårddisken så det tar för lång tid för datorn att samla upp alla småbitar till hela filer).

Jag kör ofta defragmentering och det når du ofta i start->program->tillberhör (tror det heter så på sv.)->Systemverktyg (tror jag det heter) -> Disk defragmentering

Har man inte kört en defragmentering på ett tag så kommer det ta sin tid, men låt den jobba med det medans du inte använder den. Den och du kommer att må bättre bara det blir gjort. :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida