lördag, september 17, 2005

Lingv,Garbo,idoler

Måste skriva inlägg nr 2 för i dag.
Lingonveckan startade nyss.
Visste att det var så då humöret dök nån milimeter häromdagen.
Lite få dagar emellan i denna perioden,men så kan det ju vara i bland.

Irriterande program just nu på tv , med en scen där nån ligger och har somnat ifrån sin tv så den brusar på högsta volym:-(*suck!*
Oki. Nu slutade det Pust!

Såg Greta Garbo som drottning Kristina i en film nyss.
Har gråtit.
Den är så vacker.
Måste nog slå upp lite fakta om drottning kristina och läsa på om henne.

Innan dess såg jag Ted Gärdestad och en ung Ulf Lundell och en ung Tomas Ledin.
Grät då med , fast av glädje.

De sjunger så änglarna måste gråta i sin himmel av salighet.

De är så speciella.

Ted Gärdestad var då söt, vacker och en sån sångröst han hade sen.
Shirley Clamp sjöng hans låt *sol vind och vatten*men det lät fan då hon sjöng så hest.
Teds röst var ren och helt oförfalskad.
Texterna, som jag tror att hans bror skrivit, är överjordiska.
Det är även Ulf Lundells texter och en låt som Per Gessle sjungit också=*sommartider hej hej*.
Jonas Gardell och en stor kör sjöng den låten och den texten är också speciell tycker jag.
Har faktiskt inte tänkt på det förut.

Nu vet jag inte vad jag ska göra.
Droppa lite örondroppar i mitt sjuka öra kanske.
VARNING ÄCKLIGT BLUNDA!!

Det börja stinka död om det som rinner ur mitt öra:-(
Måste ringa öronläkaren det första jag gör nästa vecka.
Kallbrand i skallbenet eller liknande. Kan man få det tro?

Aja!
Borde skriva några rader i min låsta dagbok också men fan jag orkar inte det just nu.
Ses!

1 kommentarer:

Klockan september 18, 2005 9:38 em , Anonymous Anonym sa...

Hej tjejen!

Även undertecknad kunde se programmet med Shirley C, tom i Spanien. Måste säga att Ted slog hennes sång i hästvägar. Tycker nog att hans/brorsan Kenneths låt Sol, vind och vatten borde ha vunnit över Gyllene Tider.

Hoppas det löser sig med dina öronproblem, låter inte kul!!!

Kramelikram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida