fredag, september 23, 2005

Födelsedag

I dag fyller vår älskade älskade son 17 år.
Han är så himla söt och så himla rar!
Det går också väldigt bra i skolan.
SOM jag har oroat mig för gymnasiet.
Han har ju gått i specialklass för barn med adhd/npf ända sen 2:a klass.
Nu hoppade han rakt ut i verkligheten till en större grupp på ca 20 elever.
De har ganska tuff gymnastik med kanotpaddling och orientering i skogen.
Men han hänger på allt och klagar inte det minsta.
:-)
Han håller på att bli blondin.
Varför?
Jo! Därför att då han är ute i dagsljus så bleks hans hår.
Annars har han nära på lika mörkt hår som mig och sin far, men då solen skiner blir
han riktigt ljushårig.
Nu har han suttit inomhus i 2 somrar och inte fått det där ljusa håret, men sen de är ute så mycket genom skolan så börjar han få ljusare hår igen.
:-)

Jag är väldigt glad också över att de satsar på att lära ut arbetsmiljö och ergonomi också.
Det är ju data de lär sig och sitter mycket still vid datorerna så detta är ju toppenbra och lite ovanligt att gymnasiekurser lär ut sånt , läste jag på deras hemsida.

I går var vi och handlade och i dag har jag superångest för att pengarna rullade så fort.
Tog ut 3500kr och nu tror jag att jag bara har drygt 500kr kvar.
Det ger mig superångest och vi har än inte köpt goseungens födelsedagspresent.

Vi köpte skor åt mig och vi klippte oss alla 3.
Det var vi inte beredda på, utan det var bara M som skulle klippa sig, men så hade
de en tid över som jag tog+ att de även hade en tid till R som han hör och häpna ville ha??!!
Han som vägrat. Storvägrat länge att klippa sig och var ju långhårig ner på ryggen.
Nu är han fortfarande långhårig, men med en snyggare frisyr.
:-)
Min ser ut så här:
Ankie Ta ej med bilden
Jag tvekade då hon erbjöd att slinga håret på mig, men som frisörskan sa*:
Du har så pass fett hår att det verkligen behövs nåt som kan hålla frisyren i trim och som torkar ut håret.*

Hittade också ett par röda gympaskor som jag ska fota sen och visa.
Det är de snyggaste jag nånsin sett och så ingick gåstavar i priset som man kan justera längden på.
:-)

Mår faktiskt inte bra trots att jag pladdrar på så här.
Det är så himla stökigt och M är sjuk och hostig med feber så han kan inte hjälpa till att få i ordning tills i kväll.
Jag hade tänkt göra lite fint och laga en fin middag med mat som R gillar och sen hade jag helst velat fira honom lite i morse också men det hann vi ju inte med.:-/

Är innerst inne en riktig traditionell människa som vill göra så som mina föräldrar alltid gjort och dom har det varit stenordning på, men jag har fallit i sär de senaste 5-6 åren.:-(

Har fått så många trevliga kommentarer och gästboksinlägg som jag gärna vill svara på, men nu måste vi röja här och åka i väg igen och handla.

Har magkatarr.
Tänk om pengarna inte räcker denna månaden igen och vi sitter där och får käka smulor igen.
Vi som slutat röka och allt och borde ju ha lite över då tycker man.

Ses!

3 kommentarer:

Klockan september 23, 2005 3:18 em , Anonymous Anonym sa...

hördu... du får uppdatera till ... "drygt 17 årig son"

 
Klockan september 23, 2005 7:09 em , Blogger Min kopp te! sa...

Va?
Han är född 8.34 den 23:e september jue.

 
Klockan september 23, 2005 7:12 em , Blogger Min kopp te! sa...

Uj! Nu fattade jag. Är lite trött då jag shoppat löss så fotterna glöder:o)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida