lördag, augusti 13, 2005

Hemsidan

Strax efter midnatt sitter jag här efter att ha sovit.
Mår inte bra.
Örat rinner och jag har petat med topz så att det nu gör ont och kliar för jäkligt samtidigt.
Kan aldrig låta bli att pillra jag:-(

I natt gjorde jag om hela hemsidans utseende.

Ingen tycks ha noterat det av de minst 30 besökare som varit där under dagen.

Känns lite konstigt men jag får aldrig några kommentarer då jag gör om.
Inte för att det är särkilt fint då jag fixar.
Men ändå.
Sambon tyckte förra layouten var alldeles för rörig för hans npf:iga hjärna.
För många intryck tyckte han.

Jag själv önskar mig en stilren design men hur jag än planerar det i förarbetet så slutar det alltid med nåt plottrigt.
Min söta vän Andrea sa i telefon förut att om jag skulle komma upp med nåt stilrent så skulle det ju inte vara jag längre.
;o)
Det är nog sant iofs.

Det tar alltid en natt i anspråk att göra om och det fastän jag bara har bilderna ca 20 st +css-koden att ändra i nu förtiden.
Behöver inte röra innehållssidorna ens engång.=härligt enkelt egentligen.:-)

Css-koden är magisk eller spökar för mig därför att jag har INTE skrivit nånstans i den koden att besökta länkar ska vara med fetstil??
Inte heller fattar jag varför bara det som är inlagt i scrollboxar har länkeffekten jag skapade då man hovrar över länkarna??

Måste nu i natt kolla upp hur jag lägger in länk-kod i css i det som kallas content, och container.
Verkar som att det inte räcker med att ha länkkoderna i body.
Fan också!:-(
Men å andra sidan kanske det blir för mycket om det blinkar och knastrar om varendaste länk på sidan?
Men nu ser man inte ens vad som är länkar så jag måste försöka fixa detta omgående.
Alltså innehållssidorna ser ut att bara ha text och inga länkar och man upptäcker dem inte om man inte drar med muspilen över hela sidorna.*suckar*

Bytte gästbok igen, tillbaka till Andreas fina stilrena,men får inte bort den lila färgen från kommentar-rutorna och det beror på att jag inte ens hittar själva gästboksmappen??
In var jag i databaserna och huserade om, men fattade 0 så jag får vänta tills jag kan be Andrea om hjälp.

Nu ska jag sätta mig och glo rakt ut i tomma luften.
See Ya!

3 kommentarer:

Klockan augusti 14, 2005 12:22 fm , Anonymous Anonym sa...

Tycker det är tjusigt, men jag har inte orkat kommentera. Gör inte det nu heller då jag mest sitter och dividerar med mig själv om jag ska ringa polisen eller bara gå ut på en nattlig promenad.

Väcka karln kan jag ju inte... han måste ju jobba imorrn. ;)

Jag vet inte... borde som sagr inte kommentera hos någon just nu, det blir bara fel. Men jag gör det ändå, korkat av mig... men vaddå. Sån är ju jag.

 
Klockan augusti 14, 2005 5:05 fm , Anonymous Anonym sa...

Förstår att du är ledsen/besviken när du inte får några kommentarer om att du bytt.
Tycker du gör jättecoola grejjer och erkänner att jag varit dålig på att kommentera alls de sista dagarna. Surfar bara runt och läser och pyser sen igen. Vågar liksom inte skriva när jag är off med rädsla av jag kan låta myko på nåt sätt. Ja, du vet hur vi deppisar kan vara. :-)
Kram och trevlig helg
Jag tycker du är oerhört kreativ Ankie.. glöm aldrig det..fast jag kanske inte allti säger det så ofta.
Kramiz

 
Klockan augusti 14, 2005 11:24 fm , Anonymous Anonym sa...

Hej

Jag känner igen det där med struliga CSS-mallar....*S* Har själv kodat mycket av mina sidor, och ibland spökar CSS-mallen så att det inte alls ser ut som jag vill, trots att jag kodat rätt, vad jag vet...!

Din sida är liiite rörig, och mörk, men annars är den snygg. Har svårt att läsa ljus text på mörk bakgrund, synen är mörkersvag nämligen.

Kram Caroline

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida