tisdag, augusti 09, 2005

Ny bil

God morgon!
Jag har inte somnat än i vanlig ordning.

Hör en bil här utanför och önskar SÅ att det är M som är på ingång här. (det var tyvärr inte han som kom.)
Han har sovit i stan eftersom han bara sov 2 timmar efter nattjobbet eftersom han köpte en bil på förmiddagen.
Billigt för bara 5000kr.
En vit Audi80 årsmodell 1988, samma år som sonen är född.
Den är inte snygg , sa M, men jävligt fräsch inuit dock.
Allt maskinellt ska vara i perfekt skick också, samt nybesiktad.

Det är vad vi behöver och har behövt för länge länge sen egentligen.
En hel sommar utan bil är inte kul, då man bor kilometervis i från både stränder och affärer och har så många ärenden in till stan och lägenheten där, där posten t.ex kommer.

Många brev har vi fått vänta på ända sen i april då jag startade AB-rensa ekonomin och sen har det avlöst varann med stora projekt och drömmar som kräver svar på frågor brevledes.

Sonens skolor har också behövts passas upp på, genom brevlådan i stan.

Han har ju kommit in på en skola, men inte den han helst vill in på och än har vi inte fått skriftligt svar på ännu en skola här på orten.
Vore suveränt om han kan gå där då det är nära hem hit sen.

Nu har jag och R planerat att möblera om hela jämra kåken (47 kvadrat + övermöblerad veranda.)
M vet inget ännu, men denna veckan ska vi jobba arslet av oss och jag har bestämt att duchen SKA in så M får snällt ställa sig och borra hål här meddetsammahittas på min grafiksida

Om han inte blir skitarg på mig nu för hela huset är skitigt, maximalt stökigt och både R och jag skulle behöva en skönhetsraid.

Men M blir aldrig arg på mig/oss hur jävligt allting än är.
Inte så länge han anser att vi inte kan rå för det.
Men skulle han få för sig att man inte gör nåt och bara latar sig på jävelskap så skulle han blihittas på min grafiksidasån ja. (såna smilisar kan ni hitta ::här:: )

Annars har jag inte gjort ett skit mer än lagat en stor ungspannkaka. Nattvakat och surfat på bildsajter och hittade godbitar därute i form av bilder som jag ev ska använda i nya layoutet.
ÄNTLIGEN hittade jag folk som följer copyright-reglerna då det gäller de tuber de gjort och som har bett om lov på helt rätt sätt från ursprungs-konstnären.

Jag hittade några av mina favoritfeer och en jättevacker bild på en kvinna med svart sammetsklänning som ni säkert också sett ute på nätet på x anta hemsidor där man inte känner till detta med att länka och be om lov så man hittar den som ritat , med möda, bilden.
::Denna tubesajten är ett föredöme tycker jag.:::

Fick knas på mejlen mitt i då jag höll på med en grej, men nu ser den ut att funka igen.
Nu tar sömnmedlet och det är bara å doppa ner sig i slafen då.
See ya!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida