onsdag, augusti 10, 2005

Skola nr 2

God morgon!
Nu kom sonen in på ännu ett teknikgymnasium och det närmare oss här på orten.
Den första låg inne i stan, nära där mamma bor.

Detta är ju rafflande spänning då man inte vet om han kommer in på de 2 skolorna han helst vill in på än, men han är reserv nr 13 på sitt första val och det har bara förändrats med 3 som hoppat av så chansen där är nog minst.

Nr 2 som han vill in på här i "byn" är ju IT media, och där har de ju lovat att han kommit in redan, men vi har inga papper på det ännu.

Det kan ju hända att de bangar då de ser hans betyg , som för visso är bra, men det saknas ju en del ämnen eftersom han gått i specialskola för barn med damp/adhd i många år.

Han fick också massa poäng för bilderna/teckningar-stilleben som han lämnat som arbetsprover men de gäller nog bara för de estetiska linjerna tror vi.

Å andra sidan nu så tänker vi att kanske kanske tekniklinjerna kan förmå honom att söka högskolan?

-Han är duktig i matte och säger själv att han inga problem har med den, men koncentrationen då?
-Alla andra små störande saker som angriper oss med adhd??

Han har ju inte gått i nån så här stor klass sedan 2:an i grundskolan.
Kommer han orka med stimmet som blir?

Han är så social och trevlig däremot, så jag känner det som att han då kan få möjlighet till ett större val av kompisar.

-Han har varit väldigt mkt ensam nu sen vi flyttade till 1:an och hitut.
+ att flickvännen /bästa tjejkompisen sen många år, växte lite ifrån honom eller ja fick lite andra intressen där ett tag..Host!:-)

Shit! De var ju förlovade till och med en stund då de var 11 år.
-Gick och köpte ringar för veckopengarna.
Gulliga va?
:-)
Smilys ,gjord av mig, finns på minn hemsida

Nu är jag stressad för på eftermiddagen skall här hus-gubben, som jag kallar honom för, komma hit ut för att kolla våran tomt igen, inför husbygget som vi hoppas ska bli av.
Han kommer kolla berg och höjder och dalar och sånt för att veta vart vi ska sätta huset.

Det blir troligen på framsidan här på tomten, liksom framför vårt fritdidshus vi nu bor i.

Det blir väldigt trevligt om detta går att genomföra för vi ska även dra in kommunalt vatten och avlopp som ligger så jobbigt långt i från och kanske behövs mer sprängning osv osv..så då vet man ju inte säkert, men kanske får vi reda på mer av honom i dag?
-Kan kan man spika att huset ska vara där?
Hoppas hoppas!
:-)

Nu slutar jag för mina inlägg tenderar jämt att bli för långa och när en del läser 50 bloggar varje morgon så blir det ju jobbigt om alla är dö-långa av inläggen.
Men att skriva kort är inget en sån babbelmaja som jag kan lova..he he.

Ses!

3 kommentarer:

Klockan augusti 10, 2005 10:08 fm , Anonymous Anonym sa...

Hallå vännen! Börjar med att meddela att det inte kommit något mail då du uppdaterade bloggen i morse, men det kanske inte ska det ännu? Det låter så spännande det här med R´s skola, håller tummarna för att det ska bli så bra som det bara går och att han såklart kommer in på en skola där han ska trivas!! Och husbygget så häftigt för er om ni kan bygga ett större hus, det skulle ju bli så mycket bättre för er!!! Håller tummarna för er!! Kram Annica

 
Klockan augusti 10, 2005 10:18 fm , Anonymous Anonym sa...

Okej nu har jag anmält mig såg inte först att man kunde det överst i bloggen, fick sedan ett mail där jag skulle klicka på en länk och sedan kom det en sida där jag slulle skriva in namnet på din hemsida, gjorde det, hoppas det stämmer nu, så jag inte gjort fel!!! Kram Annica

 
Klockan augusti 10, 2005 12:13 em , Anonymous Anonym sa...

Halloj vännen! Gjorde som du sa och drog i mig astmamedicin när jag kände att jag behövde det och det funkade riktigt bra! Är fortfarande ganska tjock i halsen, men det är iaf på bättringsvägen! :-)
Jag är utan internet!!! *snyft* Vi hade inte betalat räkningen i tid och nu har de stängt av! Fattas 2000:- för att vi ska få på det igen, pengar vi såklart inte har. Tidigast på måndag kan vi få på det igen, känns som en EVIGHET! Jag ÄR verkligen beroende av internet, märker jag nu. Vad ska jag göra hela dagarna??? *snyft*
Ja, så nu vet du varför det inte blir några uppdateringar på ett tag framöver...
Ps. Just nu sitter jag på bibblan, känns lie knasigt.... 10:-/30 min, ha ha
Många kramar från Saija

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida