torsdag, augusti 11, 2005

Crime-night

Good evening!
Har legat hela dagen med ångest, mörka tankar och ja abstinens av medicinen.
*suck!* Vill helst sluta äta mediciner som man blir sjuk av för meningen är väl att de ska lindra?
Ja de lindrar smärta men framkallar nervösa besvär , illamående, diaree och konstig ledsenhet och grubblerie och och och..,..
Nej! Jag skojar! Inte är de orsak till alla mina problem men en del.
Men om jag slutar så vet jag att jag inte står ut med värken för det fick jag nämligen göra i ca 15 år då jag inga smärtstillande medel åt alls, eftersom treo, alvedon m.fl inte påverkade smärtan en milimeter ens.

Morfinpreparat blev melodin.
Kan inte tänka mig att ha värk på det där viset som förut eftersom det gjorde så att jag höll andan för att parera smärtan och jag SKREK, skällde och gormade och var på uruselt humör varanann timme ungefär.
Så kan man bara inte ha det.

Men nu har jag haft så lite värk som om jag vetat om det innan sommaren att det skulle bli så så hade jag i alla fall trappat ner rejält och ev bett om avgiftning för att slippa vara smärtfri, men med abstinens i stället.

Nu hann jag ju inte med det och jag har aldrig nånsin förr haft så här långt uppehåll med värken i händerna, att jag skulle hunnit med nån nedtrappning.

Har ju fått healing och börjar allvarligt undra om den kan ha hjälpt?
Iofs finns det många faktorer som talar för varför jag nu är bättre=speciellt vädret som varit samma temperaturer utan skiftningar, i månader bakåt i tiden.
+ att jag blivit av med ett ton oro ang vår ekonomi.
+ att jag vilat hysteriskt många timmar per dygn.

Nu skulle jag ju behöva testa om händerna håller genom att gräva lite i trädgårdslandet för det brukar inte ta mer än max 5 minuter så kommer svårartad värk och stelhet då jag förut försökt mig på sånt.
Men jag är samtidigt inte villig att släppa denna smärtfriheten jag fått och det är en huge risk jag tar om jag utmanar den.

Den som lever får se.
Nu börjar Torsdagens helkväll på discovery med Crimenight.
Ska titta på det så får vi se om jag skriver igen här i kväll.
Ses!

1 kommentarer:

Klockan augusti 11, 2005 9:50 em , Anonymous Anonym sa...

Hej vännen! Ja det är knepigt det där med medicinering. Vad bra att M fick fart på teven. Kommer inte på något att skriva just nu. Så jag lämnar bara en tass här så du ser jag varit här! Kram Annica

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida