onsdag, augusti 10, 2005

Hus=ja!Lån=vet inte?

Nu har *husmannen* varit här. Han heter egentligen något annat, men det kan jag ju inte ta här.
*Husgubben* är liksom inte heller helt okej heller att kalla honom.
Hm! *Husmannen* låter lite som *kullamannen* va?
Ja ! Han som företräder Älvsbyhus och kanske kan man kalla honom *husförsäljare* då?
;-)
Han och vi har tillsammans suttit i timmar på verandan och ritat och räknat.
Sen gick sambon runt med honom på tomten och de mätte och pratade och mätte lite mer.
Nu vet vi exakt hur huset skall ligga och vi vet även exakt vilket hus vi vill ha.

Vi trodde länge på *Höner* som består av 4 rok, men nu ändrade vi oss till *Lodur* som har 2 stora sovrum, varav 1 har kläkammare.
En 3:a då alltså+ intredbar och isolerad vind.
Vi är ju bara 3 i familjen så det duger mer än väl åt oss.

Har aldrig bott i villa förut, men sambon har.

Lodur med klädkammaren har jag stannat till vid , i katalogen, flera ggr , just på grund av den här klädkammaren som ligger inuti det största sovrummet som är 13.6 kvadrat.

Hade en klädkammare då jag växte upp och jag tyckte jämt att det var nåt magiskt med den och så himla mysigt med alla kläder och lådorna med spännande näsdukar och örngott osv.
:-)

Nu hänger det på om vi får låna och får vi det så slår vi till.
INGET annat kan hindra oss från att äntligen för en gång skull i livet få bo bra och hygieniskt och trevligt på alla sätt.

Bodde förvisso bra i 6 år då vi bodde i en 4:a på 87kvadrat, men där var köket =pyttelitet så man slog sig och knuffade omkull varann och matgästerna fick klättra över varandra i köksoffan för att alls komma bort från köksbordet.
SÅ kan man ju bara inte ha det och de som planerat det köket måste haft en skruv lös eller nåt.
;)

Nu är jag nåt så fruktansvärt sömnig och ja jag vaknade kl 3 i natt, men somnade ju om, men det är som att kroppen känner av den lilla sömnbristen ändå.

Satt just och läste på Attentions forum för oss med adhd/npf.
Det diskuterades om denna evinnerliga trötthet, eller rättare sagt ojämna vakenhetsgraden som vi alla i princip lider och har lidit av hela våra liv.

En ny medicin (eller om den är gammal ?) finns som ska göra så att man håller sig vaken mer jämt fördelat.
En kvinna som ätit den fick som sömnapne i stället och somnade stående utan förvarning i form av gäspningar, sömnkänsla.
Låter lite otäkt, men hon betonade att det också var hon som var sån som ofta reagerar tvärsemot på mediciner, MEN även det är ju vanligt hos många med npf, så jag vet inte jag.?!

Önskar nåt så ini bomben att jag kunde få en medicin som jämnade ut mitt sömndruckna tillstånd.
Hatar att få skopvis med pigghet som håller mig vaken i 1½dygn för att sen gå som en zombie i 3-4 dagar.

Hela min grundskoletid, gymnasietid, folkhögskoletid, har förflutit i ett sömntöcken där jag gäspat och tårarna har runnit av trötthet då jag borde varit alert och t.ex uppfattat vilka läxor vi har för dagen för att kunna ta igen det jag missade på lektionstid.
Betygen blev därefter=i snitt 2,7.

På komvux och även i grundskolan har lärare blivit förbannade på mig då de trott att jag kan, eftersom jag ibland har presterat 5 och Mvg på enstaka prov+ att jag svarat korrekt på frågor de minutrar jag varit vaken s a s.

Du kan , men du VILL inte har de sagt åt mig med stora eldslågor sprutande ur sina röda ögon.
Ja så uppfattade jag dem=som elaka drakar som plötsligt föll ut emot mig i ilska över nåt jag inte alls var medveten om.
:-(

Nog om det.

Nu skulle jag helst vilja sätta mig och svara på mejl, men jag vet att det inte går att tänka då jag är så här trött så jag väntar.
Fan! Är även hungrig och svinigt kaffesugen Bilden kommer från Åsas Grafik. Klicka dig dit!

I dag har jag alltså skrivit 2 inlägg och NU ska jag komma i håg att mejla alla om uppdateringen.=Alla ni som anmält er mejladress här uppe där det står om google groups;-)

Tjao!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida