onsdag, augusti 03, 2005

Mina bröst

Ohhh! My boobs !:o)
Heter det verkligen så på engelska? Bröst alltså?
I går såg jag det programmet om bröstförminskningsoperationer.
Blev helt svimfärdig och rätt så chockad, trots att jag faktiskt såg delar av detta programmet förut då det gick. Detta var en repris.
Men den tjejen som hade kraftigast byst (hon är ändå bara hälften av min byst passar jag på att tala om), hon höll ju på att dö efter operationen:-(

Det är ett JÄTTEINGREPP de gör.
Hon såg ut som en slaktad gris som styckats upp där hon låg på operationsbordet.
Men det var inte förrens nån dag senare som hon fick svårt att andas och åkte in akut och hamnade på intensiven.
Hon var en hårsmån ifrån döden. De trodde inte hon skulle klara natten i princip:-(

Jag sa en gång åt en snorking sk vän som surt påpekade att jag kunde ju operera brösten.
Jo jag sa åt henne att det är ingen lek den operationen och man måste ju tänka sig noga för innan man bestämmer sig så läkarna brukar fråga VEM som velat att man opererar sig och är det nån annan utifrån som önskat det så kan det bli ett nej till operation om man liksom opererar sig för andras skull.
Jag sa åt vännen att det är ett jättestort ingrepp och dessutom är det en risk med alla slags operationer så det är verkligen ett personligt beslut.
Hon snörpte vidare på sin sura mun:-(

Nu är det tur för ingen av mina närmaste har tjatat på mig, men däremot inser alla att jag har en alldeles för tung byst och att det hindrar mig att röra mig och kan dessutom bidra till att jag aldrig nånsin får vila mina armar eftersom jag inte når runt så jag kan lägga armarna i kors i viloläge s as.

Jag har ont i halva ryggen nedanför skuldran, men inget ont i axlar och nacke så som många andra storbystade har.
Däremot kan nerver ändå vara klämda i nacken och bidra till domningarna i mina armar och händer.
Lustigt nog så domnar knapt händerna sen drygt 1 vecka och inte heller har jag värk.
Jag fick distanshealing av en vän och ja det är märkligt men sen dess är händerna helt okej.
Så många dagar helt utan symptom har aldrig inträffat förr att jag haft.
:-)
Tänk ändå om healing funkar??
Jag är en riktig skeptiker trots att jag haft en del magiska upplevelser och själv utövat trolleri på distans.
Alltså jag är vetenskapligt orienterad och detta vet vi ju inget om, men för den skull kan man ju inte säga att det inte fungerar OM det defacto tycks fungera.
Eller hur?
:-)

Jag har nu svårt i alla fall för att bestämma mig för om jag ska operera bysten eller ej.
Jag måste först väga 69 kg och om jag går ner dit i vikt så hamnar jag omgående under kirurgernas skalpeller.
Max 1 mån väntetid sa de sist jag var där, men förutsättningen är då att gå ner från ca 90 kg till 69kg.
Operationsärr och läkningen av demsamma kan annars påverkas negativt så det är därför man behöver gå ner i vikt.
Bästa är också att sluta röka innan.

Vet inte om jag har nåt foto där man kan se hur stora bröst jag har, men bh--storlek är nu större än 105DD.
Lattjo är att brösten inte hänger.
De är ganska snygga om jag får säga det själv, men fan så opropotionerliga med övriga mig då jag har smala armar och ben och allra värst ser det ut om jag är smal.

Nog om detta.

I natt drömde jag att M blivit ihop med sin syster.
Jag SÖRJDE!:-(
Grät och bönade och bad att han skulle komma tillbaka till mig och att deras förhållande var olagligt.
Jag tror drömmen dels kom sig av att jag läste om Sodomi på nätet i en lång spännande artikel om homosexuellas öden genom historien.
Alltså hur man sett på homosexualitet genom århundradena och runt om i hela världen.
Den var så superintressant, men jag har tappat bort länken tyvärr.
Ramlade över den då jag och Andrea pratade i telefon i går om digerdöden.

Vi sökte på nätet efter en historia om en hel by som offrade sig och isolerade sig för att inte sprida smittan.

Tyvärr hittade vi inga källor ang det, men jag susade vidare och hamnade då på den där sidan.
Jag läste och läste och det var otrooligt intressant att man faktiskt accepterat sex med samma
kön i länder som man inte kan tro om detta.

Men som sagt jag återkommer i frågan.

Om nån undrar så är jag helt för alla lika rättigheter för homosexuella.

Är glad i dag för att jag fått reda på att Kraxa behåller sina tuber.
Jag använder dem då jag ritar grafik nämligen.
:-)
Avslutar med att visa våran gäst-katt som vi underhåller som tack för hjälpen med möss och sånt.:-)


söta katten med de vassa klorna Visst har han vassa klor va? Jo det kan ju bero på att vi har 2 ullmattor på verandan och de tål verkligen att tjäna som vässar-plank eller vad det heter, såna där man gör i ordning åt katter som bor i lägenhet?;o).
Han håller på och mutar in oss så han sätter klorna i våra fötter..ajjjjooooeeee!;o)
Man får se upp helt enkelt.:-)
See ya!

1 kommentarer:

Klockan augusti 04, 2005 11:39 fm , Anonymous Anonym sa...

Halloj vännen! Sorry, jag har varit urusel på att skriva... jag skyller på sommaren och vädret som så många andra! :-)
Men nu tycks det redan bli höstväder och det märks för nu sitter jag här vid datorn mycket mer!
Skönt att läsa att du mår hyfsat bra, det glädjer mig :-)
Såklart du får länka till min adhd-sida (jag la in källorna där, såg du?) bra att du sa till!
Nu ska du väl kunna se några av menyerna (de var borttagna precis när du var in), de är iaf i texten på vänster sida!
Nu ska jag gå och hämta dottern på fritids! Tänksa sig- FRITIDS! Otroligt, hon har blivit så stor!
Massor av kramar från din vän Saija

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida