fredag, juni 17, 2005

Sommar sommar sommar

:-) Härligt som tusan med riktig sommar med rejäl grönska ute.
Det luktar hela tiden min barndom ute och jag har saknat sån här växtlighet i
flera år nu. Antingen har det ju varit för torrt eller för blött och kallt.
Nu tror jag bestämt att vi snart kan käka blåbär t.ex och smultronen har kommit överallt, även om det är många kart och blommor, men då ser vi ju att det blir massvis på de smultronställena som vi har på tomten, samtidigt.:-)

I dag har vi ätit fisk med sånt där gott ströbrödstäcke gjort på smör, vitlök, kryddor och persilja=mums.
Till det hembakt bröd och färsk potatis+morötter att hålla i hand och käka.

Pratade med älskade Andrea men telefon bara dog hela tiden, men vi hann i alla fall prata lite grand.
Tog mobilen och ringde upp henne och sen kom vi överens om att höras i morgon då vi kollat upp vår telefon.
Ska byta skal på den.
Den är nu röd men kan få ett vitt eller ett silver-skal som vi fick med då vi köpte den och man byter även skal på själva station. Det är en trådlös telefon.
Här är ett jättefoto på telefon, samt de blommor vi planterade för ca 2 år sen:-)

I dag har det sovits och jag hade värk hela dagen mitt på dan och var svinhungrig och svettig till max, men nu på kvällen har värken lagt sig så jag misstänker att vi får svalare väder i morgon.
Gärna för mig, men ca 20 grader önskar jag mig dock. Inte iskyla så klart.:-)

I natt ska jag vara vaken därfär att i morgonbitti ska jag ta första bästa buss ner till Centrum eftersom jag måste till apoteket.
Bil har vi ju ingen nu igen, som jag berättat förutom, men det får oss att motionera och det gillar jag skarpt.

Nu ska jag fortsätta att rätta de sidorna som jag har kvar till xhtml och vilken nedra tur jag har som hittade ett program som i stort sätt gör hela jobbet åt mig.
::kolla här:::
Lite fuskigt känns det men jag har nog i alla fall själv redan rättat ca 10 sidor och sen har min söta Andrea rättat säkert lika många och hon tog de svåraste dessutom.
;-)
Nu ska jag nyttja denna editorn i ca 29 dagar som jag har kvar , sen kostar den pengar.
Jag blir bara inte klok på deras pris.
Man måste tydligen beställa licenser till minst 10 pers och då kostar det ju 179 dollar.
Men jag vill ju bara ha 1 eller max 2.
Vad gör man då?

:-)

Är så lycklig i dag, eftersom NU är allt klart med det där jag bubblat om i den låsta dagboken.
Jabbadabbadooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeee!
Nu börjar livet med bättre nerver i sikte.
Gud så skönt detta är alltså.
Går inte att beskriva i ord.
:-)

Japp! Nu ska vi se om jag mäktar med att rätta sidan med foton från Klackberg..;.)
Ses!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida