fredag, juni 10, 2005

Lingonvecke.-start/Lyckad skolavslutning

:-) I går var en härlig dag och jag är så glad att jag kom i väg, trots svåra deppångesten innan och sen tog hela kroppen slut av att jag gick i ett par hemska gympaskor varav den ena glappade och jag fick knipa så den inte ramlade av.
Har nu blåsor överallt under tårna på konstiga ställen.

Vi träffades inne vid Skansstull jag och R och så började vi shoppa kläder.
R var INTE lätt att ha med att göra eftersom han vägrade köpa skor och skulle ha ett par horribelt utslitna svarta gympaskor på sig på avslutningen.
Försökte övertala honom men si det gick inte.
Vidare ville han inte ha några byxor.
Övertalning lyckades, men det fick inte vara annat än knallblå jeans..*svett*.
Fann ett par som satt fint, men givetvis vägrade sonen prova så där hade vi tur.
Vidare skulle han INTE ha nån skjorta....svetten rann ännu mer...Hjärtat bankade.
Hur skulle detta sluta??
Han gick med på att om han fick ha en t-shirt under så skulle han ha sin vita skjorta som han köpt till en begravning nyligen.
PUH!
Nästa problem=t-shirten fick ej hava mönster.
ALLA tröjor har numera massa text, bilder mm så vart skola vi finna en vanlig?
ut och in och ut och in och ryck och slit och snurr..Inga t-shirts i en färg?? Men jisses!
Tillslut fann vi en och fick hjälp av en expidit som sa att ha skulle ha så liten storlek som möjligt så det blev snyggt under skjortan.
Han valde en ljusblå skitsnygg.
~vågen~
:-)
Sen var jag trött på att inte få bestämma så jag lurade in R på ett klippotek genom att snabbt fråga om de hade en akut-tid och de sa: Ja visst! Varsågod och sitt!*
Innan R hann finna sig så satt han där med nytvättat hår.
Dock bestämde han att de bara fick toppa håret.
Han har långt vildvuxet hår, men det blev skitbra då allt klyvet hår försvann. Frisören tog nog ca 1 dm i alla fall.*fniss*;o)

Vi mötte mamma i Centrum.
Först hade vi knatat den dryga kilometern som det är till Lägenheten ifrån tunnelbanan och mina benmuskler är så pass förtvinade att vi fick stanna var 100:ade meter:-(

R sa åt mormor att lära mig gå.:o) Mormor går nämligen långa promenader ute på djurgårn varje morgon.
Min mamma bidde orolig då hon såg hur utpumpad jag var.

I alla fall fick jag en komplimang av busschaffören här ute på landet.
Han sa: *Men du är då vacker i dag.! Vart ska du?*
-På skolavslutning! Svarade jag... Eh! Jag menar, Danderyds sjukhus (hållplatsen då)..*asgarv*:o))

Vi möttes i Bagarmossens centrum och det var en strålande solig sommardag.
Vi gick in i kyrkan som finns mitt i Centrum och sjöng 3 sånger.=
Idas visa. Den blomstertid nu kommer+ en som jag inte minns namnet på.
Prästen höll tal och det var ett fint tal där han pratade om andningens betydelse och jämförde det med då man påbörjar en hösttermin- då andas man in och håller andan och när sommarlovet kommer så andas man ut befriande.
Coolt!

Rektorn höll tal som var bra.

Sen gick vi till skolan och åt så smaskiga tårtor och drack kaffe.
Lärarna höll tal och delade ut betyg.
Vi fick se en film från senaste lägerskolan nyligen på Barnens ö och vi skrattade gott åt övningarna som barnen fått göra.=Inte nudda marken., Ledas med bindel av en kompis över stock och sten..M.m
De här ungarna har sån humor så många glada skratt blev det hela kvällen.
Jag som inte varit med i skolan på länge noterade att det var så enormt snygga tjejer i R:s klass.
Allihop var ju rent av vackra. Otroligt rara tjejer dessutom och nån var klädsamt blyg men jag fick veta att den tjejen hade inte pratat på flera år förrens hon kom till denna skolan och fick lugn och ro.
Otroligt va?

-Det denna skolan gjort för våra barn går inte att betalas i all världens alla pengar.
De har givit dem en plattform att stå på byggd av trygghet och självförtroende.

R gick ur grundskolan med mkt bra betyg.
Över genomsnittet blev det.
Han var lite ledsen för att han sänkt sitt MVG, men visste med sig att han slarvat på sistone så det var lugnt.
:-)
Tog massa foton som jag ska redigera när jag orkar.
I dag bara ligger jag på soffan.
Det åskade som fan för en stund sen och då finns inget annat att göra för tv:n stänger jag av och telefon och dator drar jag jacket ur för osv.

Nu ska jag dricka kaffe och se om jag kan piggna till.
Återkommer med fotona här sen.
Ses!

2 kommentarer:

Klockan juni 10, 2005 2:37 em , Anonymous Anonym sa...

*Grattilerar* till en trevlig dag med komplimanger, ren & hel son & betyget han åstadkommit!
Lev väl...
*kramar om & viftar med tårna*

 
Klockan juni 12, 2005 9:50 fm , Anonymous Anonym sa...

Åh, vad stolt du måste vara över din vackra son!

Jag känner igen mycket av det du skriver om att handla med sonen. Min älskling skulle ha kostym på avslutningen. Mormor betalade som tur var. Men skorna! Han hade svarta gympadojjor till. Huuu...
Men annars var han så tjusig att hjärtat stannade på mig. :)

*kram*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida