onsdag, juni 22, 2005

Obs->ORM-fotografier

Hej igen!
Skrev förut i dag och ni ser senaste inläggen till höger här, men trist nog står det inget datum och jag har ingen kalender.
Nu vill jag VARNA alla som är orm-rädda, har orm-fobi att jag klistrar in foton här nertill på ormar .



scrolla neråt för att titta--->











Jag är helt fachinerad av denna ormen.
Tänk att den ligger och myser och gosar med en snäcka.:-)
Ganska ovanligt foto skulle jag tro eller?
Har de här fotona sparade i jätteformat utifall att någon skulle vilja ha.



Foto på huggorm

Ormen tycks ömsa skinn eftersom den har en sån här hinna för ögonen.
Om inte så är den väl blind?
Jag ska hålla utkik efter att den ömsat klart och då ska jag hoppas få ta kort igen om den
behagar sola sig på trappen.
Sen behöver vi försöka flytta denna ormen.
Man kan göra det för hand om man har tjocka rejäla handskar, typ motorcykelhandskar på sig.
Läste det:: här::



Foto på huggorm


Visst ser det ut som en love story va?:-)
Foto på huggorm

Men vänta nu?
När jag tog fotot ovan så ringlade ormen sin väg in i busken ni ser.
Men när jag kikar igen så ligger en orm alla fall i hopkurad och nu med 2 snäckor?
Är det månne fler än 1 st orm här?
M sa att han var osäker på om det verkligen bara är 1 st orm och ja inte vet jag.




Foto på huggorm

Vilken enormt blå färg och vad tät hinnan är. Önskar så att jag fått
ett foto på själva ögat för då kan man se om det är ett sträck eller runda ögon.
Men iofs har jag redan kollat på nätet och ser att det är en svart huggorm som vi har.
Man ser det även på "plåtarna" på huvudet.
Står att läsa om på sajten jag länkade till ovan här och en svart snok är ovanligare än svarta
huggormar + att snoken då har 2 st gula fläckar i nacken.



Foto på huggorm

Lyste upp bilden lite grand för att kunna se bättre.




Foto på huggorm

Nu var det slutt för i dag.
Ses!

6 kommentarer:

Klockan juni 22, 2005 4:11 em , Anonymous Anonym sa...

Åh, vilka läckra ormfotografier! :D

 
Klockan juni 22, 2005 8:15 em , Anonymous Anonym sa...

Jag tycker att du borde försöka få bort ormarna därifrån. Visst är de vackra å så, men inte alls bra att ha just DÄR.
Karln min rekommenderar att få dit myror... de kommer att driva bort ormarna, förhoppningsvis.

Vackra foton by the way... :) Den vita hinnan över ögonen är ögonlocken.

 
Klockan juni 23, 2005 8:46 fm , Anonymous Anonym sa...

wow! häftigt! Vi har ju orm hemma, men huggormar gillar jag inte speciellt... Skulle inte vilja ha de på trappen iallafall! Men fina är de att se på!
Hoppas att Ni får en fin dag! Kram Saija

 
Klockan juni 23, 2005 5:04 em , Anonymous Anonym sa...

Jag har haft världens ormfobi förut men den har gått över. Skulle inte vilja ha ormar på gården iallafall. ;)

Gillade dina foton mycket

Midsommarkram///M

 
Klockan juni 28, 2005 12:59 fm , Anonymous Anonym sa...

Fantastiska foton du tagit på ormarna!!!!! Vilken upplevelse !!! Jag vill inte vara någon viktigpetter, det vet du men Jag kan inte se att det är huggormar, jag tycker det ser ut som snokar men är inte tvärsäker, svårt att se så här på kort. Fästingar, vildsvin och brunstiga rådjursbockar är bra mycket farligare än till och med huggormar för de flesta människor, förutom för småbarn, hjärtsjuka och äldre. Vi har levt med huggormar nära inpå oss uppe i dalarna och det har aldrig hänt något. Var det så att vi tyckte det blev för många och fööör nära inpå, bar vi helt enkelt bara bort dem i hinkar, kommer inte exakt ihåg hur vi gjorde hur som helst hjälpte det. Oavsett vad det är för ormar, är det jätte fina kort!!! Och jag älskar ormar!!!Passar på att tacka dig för den fina sommarhälsningen!! Och önskar dig en riktigt fin härlig sommar!! Kramisar Annica

 
Klockan juni 28, 2005 1:02 fm , Anonymous Anonym sa...

PS "SJÄLVKLART ÄR VILDSVIN, FÄSTINGAR OCH BRUNSTIGA RÅDJURSBOCKAR LIKA FARLIGA FÖR SMÅBARN, HJÄRTSJUKA OCH ÄLDRE SOM FÖR ALLA ÖVRIGA MÄNNISKOR"

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida