lördag, juni 18, 2005

Kontokort och ormar

Goddag!
Mår egentligen bra men är så trött.
I dag har det varit en händelserik dag med tanke på hur ofta jag sitter inspärrad här och inte kommer ut på nåt särdeles kul eller intressant eller skrämmande osv osv.
:-)
Först hittade sonen en huggorm (eller fler?).
Jag såg hans skrattgropar djupna då jag frågade om det var sant.
Han svarade ja med glitter i ögonen och jag tänkte och sa att du kan ju inte ljuga så nu tror jag ändå att du hittar på för du ser så full i 17 ut.
Sonen nöjde sig med detta och sa inget mer och då trodde jag bergsäkert att ingen riktig orm låg där.

Men hej vad jag bedrog mig.
M kommer in och säger att det ligger en huggorm där.
Jag skulle titta men då hade den kilat i väg.
Sen kom den tillbaka och M hämtade mig, men då såg M att den ringlade in i ett hål vid trappen.

Hajja?! Det är bara 2 dm i från ens fötter där ormen ligger inne i en hallonbuske där.

Sen skulle jag åka bussen ner för att hämta medicin och så skulle jag bryta mot en regel vi har här i familjen=INTE HANDLA PÅ KONTOKORT.
Men det är därför att vi ska betala in hela summan på måndag.
Vi får nämligen inga penningar förrens på måndag då den 19:e är på en söndag denna månaden.
M ska jobba natt på Måndag och jag tänkte slå alla flugor på smällen och handla, jag för en gångs skull och för en hel vecka och ta taxi hem för de 300kr vi hade kvar.
Ja taxi kostar ca 120kr, men ändå.

In på ica-kontot och kollar innan jag åker och där har vi hela 4500kr står det på stället där det står *att disponera*.

Väl inne på ica hittar jag så många fynd och precis sånt vi behöver=1 jättost t.ex.
Lassar på mig 6 liter mjölk och frukt och ja alla sakerna var tunga.
& de var många.

Väl i kassan så ska jag dra kortet och då säger fans-apparaten..NEJ!!!!!!!!!Uttag medges ej?????????????????

Har väl aldrig blivit så knäckt nån gång förr.
Men kassörskan var snäll och jag fick följa med henne till en apparat och kolla saldot men där stod det= att disponera=9 kr typ:-(((((((
Ringer hem till M på mobilen och han får logga in medans jag och tanten i kassan står och väntar och jadå.
Vi har 4500kr att handla för , så varför i hela världen säger deras apparajt nej då för??????????

Nu har jag tagit en screendump på dataskärmen och kontot och ritat en stor pil till klockslaget på datorn och vad det står för saldo.
Ska mejla tänkte jag men där tog jag fe.
Man kan inte mejla till Ica??????
Måste logga in först.
Jag kan inte koden i huvudet och nu är M nere och skvallrar med grannar här och lär inte komma hem på ett tag.
Måste mejla dem så jag kan lägga detta bakom mig.
Ska beskriva hur jag med stor möda tog mig ner till Centrum trots att jag är sjuk för att storhandla och åka taxi hem då vår bil är trasig och vi behövde käk för en hel vecka.

Sen när jag i princip stigit på bussen hem.
DÅ ringer M.
Han har funnit kontanter på ett postgiro.
Samma penningar som sas var disponibla först den 20:e?????????!!!!!!!!!!
KEEEEEEEE???????????VA????????????????

Har ju ringt på telesvar och fått besked att såna penningar sätts inte in förrens den 20:e och kan inte disponeras förrens den 20:e.
Ändå sätter försäkringskassan in en del av penningarna på postgirot innan den 20:e.
Nu kommer jag tyvärr inte åt postgirot.
Skulle behövt älgat tillbaka in på posten på typ 10 sekunder innan de stängde och jag skulle verkligen inte orkat gå ett varv till med en kundvagn.
och jag vill nog aldrig mer visa mig på Ica efter detta.:-(
Jävligt jobbig sits att stå där och vara bomsäker på att ha pengar , men stora tunga varor och kyl och frysvaror dessutom.

Hade ju 300kr så jag handlade mjölk och pulversoppa och en mjukost+korv med bröd, sen tog det stopp i hjärnan och paniken gjorde att jag bara ville ut i från affärn.=
FORT!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu är jag döhungrig, men orkar fan inte laga mat.
Ica hade världens sötaste bananer för bara 14kr/kg.
De tog jag men lade tillbaka.
En banan eller 2 skulle suttit fint nu.

Äcsh!
Är man en looser som tar fram kortet så så klart kommer gud ner till en med sitt stora pekfinger och säger=NEJ ANKIE!!!!!!!! *Uttag medges ej*
;)

2 kommentarer:

Klockan juni 18, 2005 12:36 em , Anonymous Anonym sa...

Gud vad knepigt... jobbigt att det blev sådär. :( *kramar om*

 
Klockan juni 20, 2005 9:05 em , Anonymous Anonym sa...

Men jösses!
Hoppas att ICA har en jäkligt bra förklaring och massor av ursäkter.
Det är verkligen hemskt att stå i affären när det blir sådär.
Jag har varit med om det också, men då var det mitt fel... hade kollat fel.
*ryser*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida