måndag, juni 20, 2005

Bland blommor och blad+manupilation

God kväll!
Samma dygn 20:e Juni 05.
Har haft en rätt så skön dag och vädret har varit sagolikt vackert.
Har inte haft ont och det i sin tur tyder på lite kyligare väder i morgon.
Det är skönt om det är kring 18-20 grader och sol.
Hatar att svettas.
Förra sommaren så svullnade mina ben och fötter så pass att jag inte kunde ha skor på mig.:-(

R och M åkte och handlade i Åkersberga och sen tog dom taxi hem.
R somnade redan kl 16 i eftermiddags och sover än.
Bra för han behöver skruva tillbaka dygnet.
Har nästan själv lyckats göra detsamma, men jag kunde inte sova i natt för jag
debattade så att jag fick as-ont i händerna och ja det var svårt att somna för
nån mer medicin fick jag ju inte ta.
Rätt åt mig!!!;-)

Har fotat lite ute i dag.
Har också ritat och stoppat in en avskyvärd layout-bakgrund som ni kanske sett på
::hemsidan?:::-)

Fick hjälp av raraste goaste snällaste Andrea med att få till min meny lodrät i vänsterkanten.
Hon fixade koden i 2 dokument åt mig.
Hade aldrig nånsin klarat att lista ut själv hur man gör.
Tack !!!!!
;-)

Här är en förfärlig bild på min mun ,
gjord med glas-verktyget i eye-candy i psp.
+ lite smoke och annat hysteriskt trixande:-)
Minns aldrig riktigt hur jag gör för det går för
fort. Följer inga tutorials och jobbar mkt sällan med
lager. Ritar som man gör i verkligheten=väljer pennor
och ramar in och suddar och fixar effekter i en jävla fart helt enkelt.
:-)
Har inte koncentration nog för att följa tutar.
Foto manupilerat
Mitt öga grejsat med hjälp av color to target-verktyget.

Foto på öga manupilerat
Jag ute på tomten letandes foto-motiv.
Fixat bara med lite sepia.

Foto på mig i sepia-toning
Älskade pion (älsk. spion)*fniss*:o)
Denna knoppen har jag en jättebild på och ska kanske meka
en kolsvart layout med den som inspiration.

Foto på underbar bondpion-knopp
Synd att bilden är så liten för detta är vackra oljeväxt-
blommor av nåt slag. Man får svart olja på fingrarna om
man plockar dem. Nån som kan namnet?

Foto på oljeväxt, tror jag
Små som *forget mig ej*men de har ett annat namn.
Nån som vet?

Foto på liten blå blomma. Nån som vet namnet?
Slutt för i dag.
Nu ska jag rita en stund eller debatta.

1 kommentarer:

Klockan juni 21, 2005 2:00 em , Anonymous Anonym sa...

Vadå ful bakgrund?
Tycker minsann att ödlan är jättefin *S* Har varken sett till henne eller hennes unge i år, hoppas dom är kvar någonstans i trädgården!

Nej, dags att få något i maggen.

*Kramis!*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida