måndag, juni 27, 2005

Allergisk

God morgon!
I går skrev jag om att mamma och syrran kommer hit och det gör dom ca kl 15.
Ska bli kul.

Tvingade mig att sova lite tidigare i går och vaknade av mig själv redan kl 9.
Så skönt.
Är dock allergisk och nyser och har mig.
Nåt grässlag eller annat måste göra detta.
Ute ligger det lager av gula hinnor och inne också för den delen, som jag tror är
björkpollen, men är inte säker.
Detta gula kommer ju varje år, men brukar ju vara lite tidigare.
Känner att kraven på städning växer mig över huvudet.
Tycker synd om R som fick fel sorts allergimedicin=Zyrlex som ska smälta på tungan och som smakar gregola pekk:-(

Nu väntar jag på M och har kokat kaffe åt oss.
Han fick stanna till på vägen hem och handla lite fikabröd och mjölk och bussarna går ju så sällan så jag vet inte riktigt när han kan komma.

Jag skrev på glatt här om att vi kunde behöva vara utan bil så vi får röra på döfläsket.
Men det är inte klokt egentligen eftersom M har så otroligt många krav på sig då jag är sjuk, så att han ska handla och sen åka buss och gå och släpa kassar ovanpå allt det andra är ju inte rättvist.
Vi måste ha bil!!!!!!!!!!
Han ska försöka laga den här gamla Opeln som vi har och besikta den i veckan.
Men den bilen kommer rasa helt snart.
Har vi på känn och vad tusan gör man då?

-Vi kan inte låna pengar så då får vi vrålspara och försöka sålla bland bilvraken på marknaden så vi kan köpa en bil som åtminstone håller över vintern och sen får vi spara i säkert ett par år för att kunna köpa en nyare bil som håller flera år i sträck.

M har totalt lessnat på att meka bil.

Förr fanns det ingenting som han inte kunde laga, men numera vill han inte byta växellådor och lyfta motorer då det gör så himla ont i hans händer.

Gamla bilar är knöliga att meka med och nya bilar har för mkt datafinesser för att man ska lyckas, så vi måste ha en bättre begagnad bil.

NU är jag så hungrig.
Ingenting finns att äta hemma så jag får (atjoooo! där nös jag igen) vänta in M och matkassarna.
Ses eventuellt senare i kväll.

1 kommentarer:

Klockan juni 27, 2005 12:56 em , Anonymous Anonym sa...

Kika in http://www.pollenrapport.com/ just nu är det mycket gräspollen i omlopp.

Hoppas att det fixar sig med bil. Jag vet att det blir en extrem höjning av ens existens om man har en bil...

*kramar*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida